Samochód był napędzany chłodzonym powietrzem sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o mocy 130 KM, który pozwalał na osiągnięcie prędkości 210 km/h.
W następnych latach pojawiały się kolejne wersje Porsche 911. W 1965 roku debiutował samochód z silnikiem czterocylindrowym (Porsche 912), a 1966 - Porsche 911 S o mocy 160 KM. W tym samym roku gama została poszerzona o nadwozie typu Targa, z kolei w 1967 roku wprowadzono półautomatyczną skrzynię Sportomatic. Specjalne wersje 911T, E i S zostały przystosowane do sprzedaży na rynku amerykańskim, gdzie obowiązywały restrykcyjne normy emisji spalin.
W kolejnych latach rosły pojemności i moce silników. W 1969 roku pojawiła się jednostka 2.2 l, a dwa lata później - 2.4 l.
Chociaż w ostatnich latach najchętniej kupowanym modelem Porsche jest Cayenne, to jednak 911 stworzyła legendę marki. W tym roku mija równe 50 lat od debiutu pierwszego samochodu o tej nazwie.... wróć do artykułu »