chceauto.pl
x
A może by tak kupić Jeepa?

A może by tak kupić Jeepa?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2011-05-17 Opinie
Z każdym rokiem offroad staje się w Polsce coraz popularniejszy.

Miłośnicy jazdy terenowej nie mogliby jednak cieszyć się swoim hobby, gdyby nie pewien pojazd, który na zawsze odmienił oblicze motoryzacji. W tym roku mija równe 70 lat od pojawienia się samochodowej ikony – Willysa-Overlanda zwanego potocznie Jeepem.



Historia amerykańskiej firmy rozpoczęła się e lipcu 1940 roku. Amerykańska armia rozpisała wówczas przetarg na dostawę nowych pojazdów terenowych, które zastąpić miały samochody Ford T. Auto miało mieć prostą konstrukcję, kwadratowe nadwozie, napęd 4x4 i silnik umożliwiający długotrwałą jazdę z prędkościami od 5 do 80 km/h.



Cherokee ceniony jest za niezłe osiągi i dobre właściwości terenowe. W przypadku pierwszej generacji, lepiej unikać silników Diesla.
Cherokee ceniony jest za niezłe osiągi i dobre właściwości terenowe. W przypadku pierwszej generacji, lepiej unikać silników Diesla.
Do rywalizacji stanęło trzech producentów: American Bantam Car Manufacturing Company, Ford oraz Willys-Overland. W rok później, po wnikliwych badaniach i testach polowych, oficjalnym pojazdem amerykańskiej armii wybrano auto tej pierwszej firmy. Amerykanie wątpili jednak, czy niewielka firma poradzi sobie z produkcją masową i dlatego wytwarzanie auta zlecono w dużej mierze firmie Willys-Overland. Pojazd na dobre wpisał się w historię nie tylko motoryzacji, ale i świata. Samochód miał ogromny wpływ na zwycięstwo aliantów w II Wojnie Światowej.



Popularna nazwa – Jeep – zrodziła się z niedbałego wypowiadania przez żołnierzy skrótu GP (general purpose), który w języku angielskim oznacza pojazd "ogólnego przeznaczenia”. Pierwszy samochód noszący oficjalną nazwę Jeep pojawił się w 1950 roku, gdy Willys dokonał zastrzeżenia znaku towarowego i zaadaptował konstrukcję auta do celów cywilnych.



Dziś słowo Jeep jest synonimem pojazdu terenowego. Nazwa kojarzy się z solidną budową i doskonałymi właściwościami terenowymi, które oferowane są przez większość modeli. Najbardziej rozpoznawalnym pojazdem marki jest model wrangler, który na rynku wtórnym kupić można od około 20 tys. zł. Użytkownicy cenią sobie również większe i nieco bardziej cywilizowane cherokee oraz grand cherokee – pierwowzory popularnych dziś pojazdów typu SUV. By stać się posiadaczem cherokee z pierwszej serii wystarczy już 10 tys. zł. Za 15 tys. zł będziemy mogli się już cieszyć z posiadania flagowego pojazdu marki – grand cherokee.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Asior
19 maja 2011
Jeep Grand Cherokee 5.2 - kupilem wlasnie jako drugi samochod do tyrania, idealny i niedrogi :)
waldi
19 maja 2011
mialem dwa liberty 3,7 benzyna oraz grand cheroke tez 3,7 benzyna...dziekuje postoje ale to byc moze dobre ale nie w polsce ..srednie spalanie 15-20l na sto ..jestem wyleczony z pojazdow usa do konca zycia..
abc
19 maja 2011
Asior, niedrogi to on jest w zakupie :)
JEEP fan
19 maja 2011
jak JEEP za 15 tyś, to drugie tyle potrzebne na naprawy.Nie da się auta terenowego kupić za takie pieniądze i cieszyć jazdą.Więcej będzie stał :)
Dario
19 maja 2011
Miałem przyjemność jeździć przez 2 lata Jeepem Cherokee z 2006 r. To według mnie super auto. Proste i ergonomiczne. Serwisowane, jest niezawodne zarówno w upalne lato jak i w śnieżną, mroźną zimę. Idealne auto rodzinne. Moim marzeniem jest kupić znów takie auto.
marek
19 maja 2011
A myślałeś,że kupując pojazd z silnikiem 3,7 to ile będzie palił 6l/100?
Marek
19 maja 2011
Jeep Grand Cherokee 2004r. Super auto. Spalanie trasa 10-11L, miasto 15L. 100tyś przebiegu i absolutnie zero awarii. Oczywiście wymiana oleju, klocki itd. w normie. Tanie orginalne części. Samochód naprawdę komfortowy. Mieke zawieszenie idealne na polskie dziury. Polecam Jeepa. I cenowo atrakcyjny.
Robert
29 lipca 2011
Jeepa ma sie we krwi. Wiekszosc naszych samochodow ma silniki od 4.0 wzwyz. Ktos kto kocha te auta nie zwraca uwagi na spalanie, awaryjnosc (ktora jak na okolo 20letnie auta wcale nie jest wysoka) czy kanciaste ksztalty. Jeep z silnikiem diesla to niestety w wiekszosci wypadkow tylko klopoty. Byc moze za moment obrusza sie koledzy, ktorzy maja te silniki (w szczgolnosci "ulubione" 2.5 i 3.1 produkcji Venturi Motori), ale wiekszosc Jeepow Cherokee (I gen. do 2001) to benzyny 4.0. Grand Cherokee (do 1999) w wiekszosci wypadkow dostepny jest z silnikiem V8 o pojemnosci 5.2 litra, mniej egzemplarzy 4.0 i jeszcze mniej bialych krukow 5.9. W przypadku kazdej marki trafiaja sie egzemplarze lepsze i gorsze. Ktos kto kupil tego gorszego (czyt. bardziej awaryjnego) wydaje mi sie, ze przy zakupie kierowal sie albo pospiechem, niewiedza lub byl slepo wpatrzony w wymarzony samochod. Naprawde latwo jest przesiac te dobre egzemplarze od tych zlych. Ale do tego potrzebna jest wiedza- zupelnie inna od podstawowej wiedzy mechanicznej, z ktorej korzystamy przy zakupie tradycyjnych, jak my to nazywamy, plaskich aut. Zwykle auto nie posiada sztywnych mostow, archaicznego zawieszenia na resorach piorowych, reduktora czy automatycznej skrzyni biegow. Kazdy z tych elementow wymaga odpowiedniego traktowania, skutki zaniedban mszcza sie bardzo szybko i potem pojawia sie kolejny rozgoryczony "pacjent". Ale tych zadowolonych jest wiecej :) naleze do nich i ja: szczesliwy posiadacz 20letniego Jeepa Cherokee 4.0. Do zobaczenia na rajdach i trasach offroadowych. Jeep rulez!

A może by tak kupić Jeepa? - GALERIA ZDJĘĆ

A może by tak kupić Jeepa?A może by tak kupić Jeepa?

Zobacz także

Volkswagen Amarok PanAmericana – jak się uczyć, to od najlepszych

Volkswagen Amarok PanAmericana – jak się uczyć, to od najlepszych 2024-08-18

Nowy VW Amarok powstał we współpracy z Fordem, czyli marką, znającą się na budowaniu pick-upów się jak mało która. Technicznie i technologicznie Amarok jest bliźniaczą konstrukcją do udanego i popularnego Rangera. Czy to wystarczy, by odnieść...
Isuzu D-Max LSE – alternatywa dla terenówki?

Isuzu D-Max LSE – alternatywa dla terenówki? 2024-06-09

Planując zakup nowego samochodu terenowego, zbudowanego w klasycznym stylu na ramie i z reduktorem, nie ma się zbyt dużego wyboru. W wielu przypadkach auta tego typu albo zniknęły z rynku, albo zbliżyły się do segmentu SUVów. Wybór klasycznych...
Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu

Test: Ford Bronco Badlands - klasyczna terenówka w nowym wydaniu 2023-09-24

O tym, czy nowy Ford Bronco trafi na europejski rynek, przez długi czas nie było wiadomo, a pierwsze informacje wyrażały w tej sprawie raczej sceptycyzm. Okazało się jednak inaczej i Bronco finalnie pojawił się w polskiej dystrybucji, a my mieliśmy...
TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował?

TEST: Nowy Land Rover Defender 130 D300 - ile cech poprzednika zachował? 2023-06-01

Land Rover Defender znany jest niemal wszystkim, będąc jedną z najbardziej charakterystycznych terenówek w historii motoryzacji. Produkcję pierwszej generacji rozpoczęto w 1983 roku i zakończono dopiero w 2016 roku. Choć w tym czasie przeprowadzono...
Jeep Wrangler po liftingu

Jeep Wrangler po liftingu 2023-04-14

Jeep zaprezentował zmodernizowanego Wrangler. Co zmieniło się w najsłynniejszym samochodzie terenowym świata?Na początek przedstawiono informacje o amerykańskiej wersji tego modelu. Na modernizację wersji europejskiej będziemy musieli poczekać aż do...
Ford Bronco został zaprezentowany w Polsce. Co o nim wiemy?

Ford Bronco został zaprezentowany w Polsce. Co o nim wiemy? 2023-04-08

Fakt, że nowy Ford Bronco trafi do Europy, był dla wielu osób zaskoczeniem i trudno się dziwić – pierwsze komunikaty głosiły, że między innymi ze względu na normy emisji spalin będzie to niemożliwe. Okazało się jednak, że możliwości są i...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS