Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Alfa Romeo Giulia Quadrifolglio 2.9 V6 510 KM
Alfa Romeo Giulia została zaprezentowana w połowie 2015 roku, przy czym pokazano wówczas najmocniejszą wersję QV. Na debiut wersji "cywilnych" i wprowadzenie na rynek Włosi kazali jednak czekać rok - do połowy 2016 roku.
Gama modelowa składa się z trzech poziomów wyposażenia: Giulia, Giulia Super oraz topowej wersji Giulia Quadrifoglio dostępnych w następujących wersjach silnikowych: 2.2 Diesel o mocy 150 KM i 180 KM (moment odpowiednio: 380 i 450 Nm) oferowanych z manualną, sześciostopniową lub automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów oraz 2.9 V6 Biturbo benzyna o mocy 510 KM, wyposażoną w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Ponadto dostępny będzie doładowany silnik benzynowy o mocy 200 KM.
Alfa Romeo Giulia niezależnie od źródła mocy posiada tylny napęd (nieco później ma pojawić się wersja 4x4). Cechy szczególne tego modelu to doskonałe rozłożenie mas między osie, zawieszenie wielowahaczowe AlfaLink oraz bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. Forward Collision Warning-Plus (ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych, system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu (LDW) i tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-01-01