chceauto.pl
x

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
35 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1368 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1305 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
170 KM
0-100 km/h
7.8 s.
V max
218 km/h
Zasięg
700 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
55 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KMAlfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM

Alfa Romeo Giulietta to następca produkowanej przez 10 lat Alfy 147. Samochód zaprezentowano w 2010 roku, wiążąc z nim duże nadzieje. Nowe silniki i atrakcyjna stylistyka miały być kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika.

Samochód wielkości Volkswagena Golfa miał być godnym konkurentem innych aut segmentu C klasy premium, jak chociażby Audi A3 czy BMW serii 1.

W porównaniu do modelu 147, Giulietta jest znacznie bardziej zunifikowana z Fiatami. Przykładowo, w ofercie tylko jeden silnik (benzynowy 1.75 TBi) nie był dostępny Fiacie Bravo.

Czy Giulietta, którą wciąż można kupić jako nowe auto (a następcy nie widać) będzie ciekawą ofertą?

Samochód zanotował falstart. O ile w starszych silnikach serii Twin Spark pojawiały się problemy z tzw. wariatorem, czyli zmieniaczem faz rozrządu, o tyle w silnikach benzynowych MultiAir w Giulietcie pojawiał się problem... z tzw. aktywatorem, przez co silnik tracił fazy rozrządu. A wydawało się, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki...

Usterki usuwano na gwarancji (dwuletnia, nielimitowana przebiegiem), następnie poprawioną wersje wdrożono do produkcji. Wciąż jednak można trafić na samochód, który trapiony jest tym problemem, oczywiście im auto młodsze, tym szansa na to mniejsza.

Poza tym silniki benzynowe nie sprawiają kłopotów. Dobrze współpracują z gazem, znoszą chiptuning i wytrzymują spore przebiegi.

Nic złego nie można również powiedzieć o dobrze znanych fiatowskich jednostkach wysokoprężnych 1.6 i 2.0 Multijet. Cechują się one niskim zużyciem paliwa, dobrymi osiągami i są bezawaryjne. Jedynie podczas miejskiej eksploatacji trzeba się liczyć z przyśpieszonym zatykaniem filtra DPF.

Jak to w Alfach, nie uniknięto jednak wpadek jakościowych. Niskiej jakości jest skórzana tapicerka, która ma tendencję do szybkiego pękania, zdarzają się przetarcie wiązki kabli, przez co przestaje działać wycieraczka tylnej szyby, czy złamania uchwytu wlewu paliwa.

Alfa Romeo Giulietta pozbawiona jest jednak większych wad, czy typowych usterek poważniejszego kalibru. A co ciekawe, oferta samochodów używanych obejmuje znacznie większą liczbę samochodów z silnikami benzynowymi niż wysokoprężnymi. To powoli znak czasów...

Wyposażenie większości modeli jest bogate, nie może być inaczej w samochodzie segmentu premium. Auto standardowo wyposażano np. w system DNA pozwalający na wybór jednego z trzech trybów jazdy Dynamic, Normal i All Weather.

Po wybraniu przez kierowcę odpowiedniego trybu samochód zmienia m.in. "sztywność" układu kierowniczego oraz mapę wtrysku, dzięki czemu całkowicie zmienia się charakter samochodu.

Wszystkie modele Giulietty wyposażone są standardowo w sześciostopniowe ręczne skrzynie biegów (auto można też zamówić z sześciobiegowym, dwusprzęgłowym automatem TCT). Do trwałości przekładni nie ma żadnych zastrzeżeń.

Jak już wspomnieliśmy, Alfa Romeo Giulietta wciąż znajduje się w produkcji, jednocześnie nie należy do samochodów pospolitych, które często spotykamy na ulicy. Dlatego może być ciekawą propozycją dla osób pragnących samochodu niebanalnego.

A również z tego powodu również od zawsze kupowano Alfy Romeo...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-01-08
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Koniec produkcji Alfy Romeo Giulietta2021-01-18Alfa Romeo Giulietta po zmianach2019-04-13Używane: Alfa Romeo Giulietta2017-01-06Alfa Romeo Giulietta Veloce2013-03-21Sportowa Alfa z napędem na tył...2012-11-12Koniec Alfy Romeo Giulietta. Kiedy Alfa Romeo Tonale?2021-05-10

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A3

Audi A3

1.8 TFSI 180 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS4

DS DS4

1.6 THP 163 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.4 TSI 160 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V40

Volvo V40

1.6 T4 180 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Leon

Seat Leon

1.8 TSI 160 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

18i 170 KM benzyna2013hatchback 5drautomattylny
cena średnia 45 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS