Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 200 KM
Stelvio to, długo oczekiwany, pierwszy SUV spod znaku Alfa Romeo. Mierzy 4,68 m długości, 1,65 m wysokości i 2,16 m szerokości. Auto wpisuje się więc w lukę między Audi Q3 i Audi Q5. Na tle rywali wyróżnia się niższą i zdecydowanie szerszą karoserią.
Wnętrze Stelvio skoncentrowane jest na kierowcy. W standardzie przewidziane są aluminiowe łopatki zmiany biegów znajdujące się w kolumnie kierownicy. Fotele pokryte czarną skórą „Pieno Fiore" są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę", z ukośnym tunelem pośrodku, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą z elementami z prawdziwego drewna, systemem nawigacji 3D najnowszej generacji opracowanym we współpracy z Magneti Marelli i wyposażonym w 8,8-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, zintegrowanym ze wzornictwem deski rozdzielczej oraz z cyfrowym radioodtwarzaczem (DAB). Pomiędzy zegarami znajduje się 7-calowy, kolorowy wyświetlacz w technologii TFT.
Alfa Romeo Stelvio w inauguracyjnej wersji First Edition wyposażona jest w nowy silnik 2.0 l z turbodoładowaniem o mocy 280 KM z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jest to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium (blok i głowica), która rozwija moc 280 KM przy 5250 obr/min i maksymalnym momencie 400 Nm przy 2250 obr/min. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów. Samochód w tej wersji wyposażony jest w napęd wszystkich kół. System Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni Q2. W normalnych warunkach, Stelvio First Edition z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100 proc. momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50 proc. momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej. Standardowe wyposażenie Stelvio First Edition obejmuje również nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning", autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu „Lane Departure Warning". Wyposażenie uzupełniają kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne otwieranie drzwi bagażnika oraz system automatycznego włączania świateł drogowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-01