Firma z Ingolstadt podniosła rękawicę rzuconą przez Mercedesa. Audi zaprezentowało właśnie nowe A3 z nadwoziem typu sedan. Samochód konkurować ma na rynku m.in z najnowszym dzieckiem firmy ze Stuttgartu - Mercedesem CLA.
Audi A3 Limousine ma szerokość 1,80 m. Jest o 11 mm szersze niż A3 Sportback. Wysokość auta to 1,42 m, A3 Limousine jest zatem 9 mm niższe od bliźniaczych modeli. Długość samochodu wynosi 4,46 m, a rozstaw osi 2,64 m.
Audi A3 sedan
Podobnie jak Sportback, samochód zbudowany został w oparciu o modułową platformę MQB. W tylnym zawieszeniu zastosowano cztery niezależne wahacze, z przodu - klasycznie - pracują kolumny McPhersona. Przednie zawieszenie przymocowano do pomocniczej, wykonanej z aluminium, ramy.
W Europie dostępne będą trzy jednostki napędowe. Podstawowa - 1,4 l TFSI - ma moc 140 KM i rozwija 250 Nm. Zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną 213 km/h.
Audi A3 sedan
Mocniejsza odmiana benzynowa - 1,8 l TFSI - oferuje moc 80 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy - prędkość maksymalna to 235 km/h.
W ofercie pojawi się też wysokoprężny 2,0 l TDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sekundy - prędkość maksymalna to 220 km/h.
Audi A3 sedan
Wkrótce po debiucie auta pojawi się też usportowiona wersja S (patrz galeria). Auto wyposażone będzie w silnik 2,0 l TFSI o mocy 300 KM dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm. Samochód przyspieszać ma do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na koniec lata bieżącego roku. Cena auta na rodzimym niemieckim rynku startować ma z pułapu około 25 tysięcy euro. Dłużej - bo do początku przyszłego roku - czekać trzeba będzie na wersję S3 Limousine.