chceauto.pl
x
Audi A3 Cabriolet

Audi A3 Cabriolet

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-09-09
Na salonie we Frankfurcie Audi zaprezentuje model A3 w wersji cabrio.

Nowy model w stosunku do poprzednika urósł: długość nadwozia wynosi 4,42 m, czyli aż 18 cm więcej niż do tej pory. O 2 cm (z 2,58 do 2,60 m) zwiększono rozstaw osi, minimalnie wzrosła również szerokość (z 1,77 do 1,79 m), za to zmniejszono wysokość (o 15 mm, do 1,41 m). Znaczne wydłużenie nadwozia przy minimalnej zmianie rozstawu osi oznacza większy zwis - w tym wypadku tylny. W efekcie pojemność bagażnika wzrosła o zauważalne 60 litrów.

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Samochód wyposażono w miękki brezentowy dach, który rozkładany i składany jest automatycznie. Cała operacja trwa 18 sekund i możliwa jest do przeprowadzenia podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h. Po złożeniu dach trafia do specjalnego schowka, a kierowca ma do dyspozycji 287 litrów bagażnika. W opcji dostępny jest tzw. dach akustyczny, którego jedna z warstw jest grubsza, przez co poprawia się wytłumienie.

Za fotelami samochód posiada schowane pałąki, które automatycznie wysuwają się podczas dachowania.

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Nowe Audi A3 Cabriolet w bazowej wersji waży 1365 kg, a więc o 50 kg mniej niż poprzednik (mimo znacznego wydłużenia nadwozia). Sama karoseria waży 30 kg mniej, kolejne oszczędności dostarczyło wnętrze, silniki oraz wykonana z aluminium maska.

Wyposażenie samochodu może być bardzo bogate. Lista opcji (lub w zależności od wersji - wyposażenia standardowego) obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, który posiada możliwość korygowania toru jazdy, oparty na kamerze system rozpoznawania znaków, system automatycznego parkowania, a także połączenie z internetem w technologii LTE wraz z bezprzewodowym dostępem do sieci dla pasażerów (WiFi).

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Od debiutu rynkowego A3 Cabriolet będzie oferowany z jednym z trzech nowych silników. Kierowcy będą mogli wybierać między jednostkami 1.4 TFSI o mocy 140 KM i 1.8 TFSI o mocy 180 KM lub silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Nieco później oferta zostanie poszerzona o 110-konny silnik 1.6 TDI oraz 300-konny 2.0 TFSI, który montowany będzie w S3 Cabriolet. Wszystkie jednostki napędowe posiadają doładowanie i system start-stop oraz bezpośredni wtrysk paliwa.

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Nowe jednostki napędowe mają oczywiście zużywać mniej paliwa. Średnio oszczędność - przynajmniej w cyklu pomiarowym - ma wynosić 12 procent i to przy lepszych osiągach niż do tej pory. Przykładowo A3 Cabriolet 1.4 TFSI przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s, zużywając przy tym średnio 5 l benzyny na 100 km. Co ciekawe, ta 4-cylindrowa jednostka posiada system COD (CylinderOnDemand), który wyłącza dwa (a więc połowę!) cylindry podczas spokojnej jazdy.

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Jednostka 1.8 TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Pozostałe dostępne od początku silniki będą parowane z manualną przekładnią 6-biegową.

Na uwagę zasługuje Audi S3 Cabriolet, które zadebiutuje niedługo po "cywilnych" wersjach. Samochód będzie napędzany silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM i momencie 380 Nm. Jednostka napędowa będzie współpracowała z sześciostopniową skrzynią S-tronic. Samochód ma przyspieszać do 100 km/h w 5,1 s i zużywać - wg danych producenta - średnio 7,1 l benzyny na 100 km.

Audi A3 Cabriolet
Audi A3 Cabriolet
Samochód będzie wyróżniał się napędem na cztery koła (realizowanym za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego), obniżonym o 2,5 cm zawieszeniem oraz 18-calowymi kołami za którymi ukryto tarcze hamulcowe o średnicy 17 cali (z przodu). Opcjonalnie auto może zostać wyposażone w aktywne zawieszenie i koła o średnicy 19 cali.

Nowe Audi A3 Cabriolet będzie produkowane na Węgrzech, w fabryce Audi w Gyor. Samochód zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, dilerzy rozpoczną zbieranie zamówień jesienią, a pierwsze samochody trafią do klientów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 31 700 euro (za auto ze 140-konnym silnikiem 1.4 TFSI).


Audi A3 Cabriolet - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 CabrioletAudi A3 CabrioletAudi A3 CabrioletAudi A3 CabrioletAudi A3 CabrioletAudi A3 CabrioletAudi A3 Cabriolet

Zobacz także

Audi RS3 po modernizacji

Audi RS3 po modernizacji 2024-08-21

Wiosną 2024 roku Audi A3 zostało poddane modernizacji. Nie dziwi więc fakt, że podobnym zabiegom poddano usportowioną wersję tego modelu, czyli RS3. Warto się zainteresować tym samochodem, bo to jeden z ostatnich prawdziwych hot-hatchów i jeden z...
Audi S3 po liftingu (2024)

Audi S3 po liftingu (2024) 2024-04-13

Zmiany stylistycznie w Audi S3 nie są przesadnie dużo. Znacznie więcej zmieniło się w zakresie rozwiązań technicznych. Przede wszystkim samochód otrzymał zastrzyk mocy.
Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet 2024-03-14

Niemal równe cztery lata po premierze Audi 3 IV generacji model ten został poddany liftingowi. Przy okazji wprowadzono nową wersję - pojazd o nazwie A3 Allstreet to crossover.
Audi RS3 nowej generacji

Audi RS3 nowej generacji 2021-07-19

Audi zaprezentowało model RS3 nowej generacji. Od razu pokazano hatchbacka (Sportback) i sedana.Do tej pory najmocniejszą odmianą serii 3 Audi było S3, napędzane czterocylindrowym silnikiem TFSI o mocy 310 KM. Ale to już przeszłość - teraz palmę...
Coraz więcej hybryd plug-in Audi

Coraz więcej hybryd plug-in Audi 2020-12-28

Audi poszerza gamę samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in. Najnowsze modele to A3 Sportback, Q3 i Q3 Sportback oraz Q8.Audi oferuje modele PHEV siedmiu liniach produktowych. Po dużych modelach A6, A7 Sportback, A8 i Q7, latem 2020 r. oferta została...
Kolejne testy Euro NCAP

Kolejne testy Euro NCAP 2020-12-11

Niezależna organizacja Euro NCAP ogłosiła wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem ocenie bezpieczeństwa poddano Audi A3 Sportback, Seata Leona, Isuzu D-Max, Kię Sorento, Land Rovera Defender, Honda e i Hyundaia i10.Audi A3 Sportback i Seat Leon...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS