Na salonie we Frankfurcie Audi zaprezentuje model A3 w wersji cabrio.
Nowy model w stosunku do poprzednika urósł: długość nadwozia wynosi 4,42 m, czyli aż 18 cm więcej niż do tej pory. O 2 cm (z 2,58 do 2,60 m) zwiększono rozstaw osi, minimalnie wzrosła również szerokość (z 1,77 do 1,79 m), za to zmniejszono wysokość (o 15 mm, do 1,41 m). Znaczne wydłużenie nadwozia przy minimalnej zmianie rozstawu osi oznacza większy zwis - w tym wypadku tylny. W efekcie pojemność bagażnika wzrosła o zauważalne 60 litrów.
Audi A3 Cabriolet
Samochód wyposażono w miękki brezentowy dach, który rozkładany i składany jest automatycznie. Cała operacja trwa 18 sekund i możliwa jest do przeprowadzenia podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h. Po złożeniu dach trafia do specjalnego schowka, a kierowca ma do dyspozycji 287 litrów bagażnika. W opcji dostępny jest tzw. dach akustyczny, którego jedna z warstw jest grubsza, przez co poprawia się wytłumienie.
Za fotelami samochód posiada schowane pałąki, które automatycznie wysuwają się podczas dachowania.
Audi A3 Cabriolet
Nowe Audi A3 Cabriolet w bazowej wersji waży 1365 kg, a więc o 50 kg mniej niż poprzednik (mimo znacznego wydłużenia nadwozia). Sama karoseria waży 30 kg mniej, kolejne oszczędności dostarczyło wnętrze, silniki oraz wykonana z aluminium maska.
Wyposażenie samochodu może być bardzo bogate. Lista opcji (lub w zależności od wersji - wyposażenia standardowego) obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, który posiada możliwość korygowania toru jazdy, oparty na kamerze system rozpoznawania znaków, system automatycznego parkowania, a także połączenie z internetem w technologii LTE wraz z bezprzewodowym dostępem do sieci dla pasażerów (WiFi).
Audi A3 Cabriolet
Od debiutu rynkowego A3 Cabriolet będzie oferowany z jednym z trzech nowych silników. Kierowcy będą mogli wybierać między jednostkami 1.4 TFSI o mocy 140 KM i 1.8 TFSI o mocy 180 KM lub silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. Nieco później oferta zostanie poszerzona o 110-konny silnik 1.6 TDI oraz 300-konny 2.0 TFSI, który montowany będzie w S3 Cabriolet. Wszystkie jednostki napędowe posiadają doładowanie i system start-stop oraz bezpośredni wtrysk paliwa.
Audi A3 Cabriolet
Nowe jednostki napędowe mają oczywiście zużywać mniej paliwa. Średnio oszczędność - przynajmniej w cyklu pomiarowym - ma wynosić 12 procent i to przy lepszych osiągach niż do tej pory. Przykładowo A3 Cabriolet 1.4 TFSI przyspiesza do 100 km/h w 9,1 s, zużywając przy tym średnio 5 l benzyny na 100 km. Co ciekawe, ta 4-cylindrowa jednostka posiada system COD (CylinderOnDemand), który wyłącza dwa (a więc połowę!) cylindry podczas spokojnej jazdy.
Audi A3 Cabriolet
Jednostka 1.8 TFSI standardowo współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Pozostałe dostępne od początku silniki będą parowane z manualną przekładnią 6-biegową.
Na uwagę zasługuje Audi S3 Cabriolet, które zadebiutuje niedługo po "cywilnych" wersjach. Samochód będzie napędzany silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM i momencie 380 Nm. Jednostka napędowa będzie współpracowała z sześciostopniową skrzynią S-tronic. Samochód ma przyspieszać do 100 km/h w 5,1 s i zużywać - wg danych producenta - średnio 7,1 l benzyny na 100 km.
Audi A3 Cabriolet
Samochód będzie wyróżniał się napędem na cztery koła (realizowanym za pośrednictwem elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego), obniżonym o 2,5 cm zawieszeniem oraz 18-calowymi kołami za którymi ukryto tarcze hamulcowe o średnicy 17 cali (z przodu). Opcjonalnie auto może zostać wyposażone w aktywne zawieszenie i koła o średnicy 19 cali.
Nowe Audi A3 Cabriolet będzie produkowane na Węgrzech, w fabryce Audi w Gyor. Samochód zadebiutuje na salonie we Frankfurcie, dilerzy rozpoczną zbieranie zamówień jesienią, a pierwsze samochody trafią do klientów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 31 700 euro (za auto ze 140-konnym silnikiem 1.4 TFSI).