Audi A4 B9 FL 35TDI 163 KM
Audi A4
Pierwszy sedan oznaczony symbolem A4 pojawił się w 1995 roku. Pojazd zastąpił w ofercie niemieckiego producenta ceniony model 80. Pierwsza generacja odziedziczyła sporo po swoim poprzedniku (koncepcja, część jednostek napędowych, podobne wymiary).
Niezależnie od modelu, A4 cieszy się opinią auta trwałego i niezbyt drogiego w eksploatacji. Niestety, ma też duże powodzenie wśród amatorów cudzej własności.
Audi A4 B9 FL
Audi A4 typoszeregu B9 debiutowało oficjalnie we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie i niedługo później pojawiło się w salonach.
Samochód mierzy 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg.
Styliści podkreślają też – najniższy w klasie - współczynnik oporu powietrza Cw. W limuzynie wynosi on 0,23. W wersji Avant – 0,26.
Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów.
Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.
Nowe Audi A4 Nowe modele A4 i A4 Avant początkowo będą wyposażane w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI (o czterech i sześciu cylindrach).
Jeżeli chodzi o awaryjność, zarówno silniki benzynowe jaki i Diesla, przy rozsądnym serwisie (olej i filtry maksymalnie co 15 tysięcy kilometrów), nie sprawiają kłopotów.
Przy automatycznych skrzyniach biegów S-tronic zalecane jest, aby co 60 tysięcy kilometrów wymieniać olej wraz z filtrami (ASO wymienia sam olej). Nie dopilnowanie tego, może spowodować awarię skrzyni, której naprawa jest bardzo kosztowna.
Użytkownicy silników TDI zgłaszają awarię układu AdBlue - czasami wystarczy dolać czynnik do pełna, zdarza się jednak, że trzeba wymienić sterownik lub pompę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-02