chceauto.pl
x

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
21 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2496 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
180 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
217 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
17 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
11.2%
Średni przebieg
113 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
455 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KMAudi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KMAudi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KMAudi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KMAudi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM

Audi A6

Model A6 to spadkobierca chlubnej tradycji średniej wielkości limuzyn, które przez wiele lat nosiły w Audi oznaczenie "100". Niemcy zerwali z tą tradycją w 1994 roku, kiedy - na wzór mniejszego modelu A4 - seria 100 przemianowana została na A6.

Niezależnie od generacji model A6 cieszy się opinią trwałego samochodu. Niestety, ma też duże powodzenie wśród złodziei.

Audi A6 C5 Allroad

A6 allroad produkowane było od 1999 roku w oparciu o Audi A6 typoszeregu C5.

Auto stało na szczycie oferty modelu – wyposażano je wyłącznie w topowe jednostki napędowe - benzynowe 2,7 l V6 biturbo i 4,2 l V8 oraz wysokoprężnym 2,5 TDI o mocy 180 KM. Samochód pierwszej generacji przetrwał w ofercie do 2005 roku.

Allroad oferowany był wyłącznie z nadwoziem typu kombi. Samochód rozpoznać można po czarnych zderzakach, plastikowych nakładkach na zderzaki i większych niż w przypadku zwykłego A6 kołach.

Wnętrze auta również niewiele różni się od standardowej „szóstki”. Wprawne oko dostrzeże jedynie niespotykane w normalnym sedanie przyciski sterowania pneumatycznym zawieszeniem i kompletne wyposażenie. Większość aut ma na pokładzie skórzaną tapicerkę czy wysokiej klasy system audio. Takie dodatki jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, lusterka czy przednie fotele znajdowały się na liście wyposażenia standardowego.

Mimo zdecydowanie wyższego prześwitu, samochód może się pochwalić rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi i – dzięki pneumatycznemu zawieszeniu – wysokim komfortem resorowania. Niestety, tak jak w przypadki zwykłego A6 – niezbyt trwałe i kosztowne w naprawach okazuje się skomplikowane, wielowahaczowe, aluminiowe zawieszenie przedniej osi, które niezbyt dobrze radzi sobie na polskich drogach. Na każde koło przypadają aż po cztery wahacze, koszty wymiany wszystkich w przypadku przedniej osi to około 1 500 zł (biorąc pod uwagę części przyzwoitej jakości – na rynku spotkać można wiele kiepskich – ale tanich – zamienników).

Decydując się na Allroada najwięcej uwagi powinniśmy poświęcić pracy zawieszenia. Pneumatyczny układ z elektryczną pompą ciśnienia nie jest zbyt skomplikowany, ale jego naprawy są drogie. Koszt nowej pompy (zamiennik) to około 1 500 zł, za – mniej więcej – tysiąc kupimy jeden amortyzator. Przed zakupem sprawdźmy więc czy układ reaguje na polecenia kierowcy (zmiany prześwitu) i nie wydaje przy tym niepokojących odgłosów.

Warto pamiętać, że eksploatacja Allroada będzie zdecydowanie droższa niż w przypadku zwykłego Audi A6. Benzynowe silniki okazują się trwałe i zapewniają odpowiednią dynamikę, ale należy liczyć się ze spalaniem około 14-17 l/100 km. Diesel oszczędności przynosi jedynie w teorii – co około 200 tys. km do wymiany nadają się wałki rozrządu (wykonano je z kiepskiego materiału), naprawa to koszt od 2 tys. zł w górę. Jednostka cierpi też z powodu awarii osprzętu czy pomp oleju. Usterka tej ostatniej kończy się przeważnie zatarciem silnika.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26

Wersje

NADWOZIA

Audi A6 Avant. Nowa hybryda plug-in2020-04-27Audi A6 - polskie ceny!2018-05-11Nowe Audi A6 w szczegółach2018-03-01Audi A6 - galeria!2018-02-28Audi A6 C6 - prestiżowo, ale drogo2011-11-14Wygodne kombi z Ingolstadt2011-05-19

Audi A6 CRASHTEST

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Saab 9-5

Saab 9-5

3.0 TiD 176 KM diesel2005kombiręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

25d 177 KM diesel2005kombiręcznatylny
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

270 CDI 177 KM diesel2005kombiręcznatylny
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A6 C5 Allroad 2.5 TDI 180 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS