Mimo że oficjalna premiera auta odbędzie się na wrześniowym salonie we Frankfurcie, Audi już dziś opublikowało pierwsze dane dotyczące nowego
A6 w wersji avant.
Nowe auto mierzy 4,93 m długości, 1,87 m szerokości i 1,46 m wysokości. Rozstaw osi wynosi teraz 2,91 m, czyli o równe 7 cm więcej niż w przypadku poprzedniej generacji. W stosunku do poprzednika wyraźnie - aż o 70 kg - spadła też masa własna auta. To zasługa wykorzystania na szeroką skalę aluminium - z tego materiału wykonano aż 20 porc. elementów nadwozia.
Paletę jednostek napędowych otwiera benzynowy 2,8 FSI dysponujący mocą 204 KM. Fani mocniejszych wrażeń będą też mogli zdecydować się na jednostkę 3,0 TFSI, która oferowana będzie z napędem quattro oraz siedmiostopniową przekładnią S-tronic.
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mają do wyboru motor 2,0 TDI o mocy 177 KM oraz 3,0 TDI rozwijające 204 KM. Ta sama jednostka w wersji quattro dysponować będzie mocą 245 KM.
Audi A6 C6 wciąż jest niezwykle szykowne i eleganckie
Model
A6 to spadkobierca chlubnej tradycji średniej wielkości limuzyn, które przez wiele lat nosiły w Audi oznaczenie "100". Niemcy zerwali z tą tradycją w 1996 roku, kiedy - na wzór mniejszego modelu
A4 - seria 100 przemianowana została na
A6. Niezależnie od generacji model A6 cieszy się opinią trwałego samochodu. Niestety, ma też duże powodzenie wśród złodziei. Pierwsza generacja - C4 - produkowana była w latach 1994-1997. W 1997 roku samochód gruntownie przeprojektowano - generacja oznaczona jako C5 wytwarzana była aż do 2004 roku.
Audi A6 typoszeregu C6 zadebiutowało w 2004 roku na Paris Motor Show. W 2005 roku
A6 zdobyło prestiżową nagrodę Samochodu Roku. Samochód zaprojektowany przez hiszpańskiego designera Waltera de Silvę poddano w 2008 roku niewielkiemu liftingowi.
A6 C6 dostępne było jako czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi (avant).
przepiękny w swoim rodzaju a zarazem wyłuskany klasyk ,- ale kto go może miec
a co ważniejsze utrzymac , - polak może sie tylko oblizać niestety
Dlaczego Polak ma się niby oblizywać? Nie bądźmy tacy "skromni". Pod blokami i na osiedlach domków trwa ciągła rywalizacja- kto ma lepsze auto. I to jest śmieszne. Mówisz kolego, że drogie utrzymanie- drogie jak nigdy auta nie miałeś i składek nie płaciłeś. Kup na początek tanie, małolitrażowe, do 5 lat to będziesz zadowolony i za parę lat stać Cię będzie na AC do takiego A6. Spalanie też nie musi porażać- myślę, że byłbyś w szoku jak niewiele może spalić 3.0 Tdi. Popytaj fachowców, a przede wszystkim użytkowników. Pozdro!