Audi poszerza ofertę o kolejny model z hybrydowym napędem typu plug-in. Będzie to A6 Avant 55 TFSI e quattro, czyli wersja kombi samochodu, który Audi już ma w ofercie od pewnego czasu.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Sedan i kombi posiadają oczywiście identyczny układ napędowy. Opiera się on o dwulitrową doładowaną jednostkę TFSI o mocy 252 KM, którą wspomaga silnik elektryczny o mocy 143 KM. Momenty obrotowe generowane przez obie jednostki to odpowiednio 370 i 350 nm.
Moc systemowa układu napędowego to 367 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Moment trafia na koła za pośrednictwem dwusprzegłowej przekładni DSG o siedmiu przełożeniach. Prędkość maksymalna Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro została ograniczona do 250 km/h. Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje 5,7 s.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Chociaż w nazwie znajdziemy quattro, to w samochodzie nie zastosowano stałego napędu wszystkich kół. Ze względu na niższe zużycie paliwa wybrano napęd typu ultra, w którym napęd tylnej osi jest dołączany w razie potrzeby.
Samochód wyposażono w baterię litowo-jonową o pojemności 14,1 kWh. Po naładowaniu, co trwa 2,5 godziny pod warunkiem zastosowania ładowarki o mocy 7,4 KW, auto może przejechać na prądzie do 51 km.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
Akumulator zamontowany został pod tylną kanapą, ale częściowo wnika on do przestrzeni bagażowej. W efekcie pojemność bagażnika spadła i to znacznie - z 565 do 405 litrów.
Ponadto z 63 do 52 litrów zmniejszono pojemność zbiornika paliwa, spadek zasięgu ma być rekompensowany możliwością jazdy na prądzie i mniejszym zużyciem paliwa w trybie hybrydowym.
Niemiecka cena Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro to 71 490 euro.