chceauto.pl
x
Nowe Audi A6 w szczegółach

Nowe Audi A6 w szczegółach

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-03-01
Nowe Audi A6, to ósma już generacja niemieckiej limuzyny. Wyglądem samochód nawiązuje do większych A8 i A7 Sportback. Cechy charakterystyczne to: długa maska silnika, duży rozstaw osi (producent nie chwali się wartością!) i krótkie zwisy. Długość Audi A6 wynosi 4939 mm – to o 7 mm więcej niż w poprzedniku. Szerokość wzrosła o 12 mm i wynosi teraz 1886 mm, wysokość natomiast wzrosła o 2 mm i wynosi 1457 mm. Obok wersji podstawowej, klienci mogą wybrać zewnętrzną linię sport, linię design, a także pakiet stylistyczny S line Exterieur. Różnią się one wieloma detalami, np. wyglądem osłony chłodnicy Singleframe czy bocznych wlotów powietrza. W topowych odmianach samochód otrzyma diodowe HD Matrix LED. Bagażnik sedana mieści do 530 l.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
We wnętrzu konsola środkowa zorientowana jest ku kierowcy, w lewo zwrócony jest także górny wyświetlacz MMI touch response. Dostępnych jest pięć wersji wyposażeniowych: podstawowa, sport, design, design selection i pakiet sportowy S line (z 19-calowymi kołami i sportowym zawieszeniem). Z każdym wariantem związane są odmienne kompozycje kolorystyczne.

Nowe Audi A6 otrzymało system obsługi dotykowej MMI touch response. W pełni cyfrowe rozwiązanie pozwala na umieszczanie głównych funkcji pojazdu w wybranym miejscu monitora systemu MMI. Wystarczy przytrzymać i przesunąć wybraną ikonę – podobnie jak się to czyni na ekranach smartfonów. To również ukłon w stronę klientów flotowych. Rozwiązanie pozwala na zapisanie w indywidualnych profilach użytkowników aż siedmiu profili kierowców i preferowanych przez nich ustawień. Spersonalizować tu można do 400 parametrów.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
Możliwość wydawania poleceń głosowych naturalnym językiem (od opcji z nawigacją MMI Navigation w górę), czyni z nowego Audi A6 inteligentnego rozmówcę. System przetwarza pytania i polecenia dwutorowo – korzystając z zapisanych na pokładzie danych, a w połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, wykorzystując szczegółową wiedzę pozyskiwaną z chmury.

Z poziomu wyświetlacza górnego, który w przypadku wyposażenia pojazdu w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i funkcji uprzyjemniających podróż oraz do wprowadzania tekstu. Podczas obsługi tego wyświetlacza, nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo dostępny jest wyświetlacz head-up, który na przedniej szybie, na wprost wzroku kierowcy wyświetla ważne informacje dotyczące drogi i podróży. W komplecie z nawigacją MMI Navigation plus, samochód wyposażany jest w Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
System MMI Navigation plus oferuje szereg nowych rozwiązań z zakresu nawigacji. Jednym z nich jest funkcja samodzielnego uczenia się na podstawie przejechanych tras, pozwalająca później na generowanie inteligentnych podpowiedzi podczas wyszukiwania. Prowadzenie do celu odbywa się online, w czasie rzeczywistym,

z wykorzystaniem dysponujących informacjami na temat sytuacji drogowych z regionu serwerów firmy HERE.
Na życzenie, konwencjonalny kluczyk do samochodu może być zastąpiony funkcją Audi connect key. Kluczyk zainstalowany w smartfonie z systemem operacyjnym Android, pozwala na otwieranie, zamykanie i uruchamianie pojazdu z poziomu tego właśnie smartfona. Połączenie pomiędzy samochodem a smartfonem odbywa się z wykorzystaniem techniki komunikacji bliskiego pola NFC.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
Wśród takich najbardziej zaawansowanych systemów są m.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI, które do oferty włączone zostaną jeszcze w tym roku. Systemy te samoczynnie wprowadzą samochód na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie.

Za prawidłowe działanie zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy odpowiada nowoczesny moduł, czyli centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy - zFAS. Sterownik ten, odbierając i przetwarzając w czasie rzeczywistym sygnały napływające z czujników samochodu, nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W zależności od wersji wyposażenia, w nowym A6 znaleźć można nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych oraz absolutną nowość: skaner laserowy.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, bazuje ona na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

W zależności od prędkości pojazdu, przełożenie układu kierowniczego wynosi od 9,5:1 do 16,5:1. To efekt pracy przekładni falowej na osi przedniej. Auto wyposażono również w skrętną tylną oś. Przy niższych prędkościach koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność Audi A6, a jednocześnie zmniejsza promień skrętu. Nawet o 1,1 m. Przy wysokich prędkościach koła tylne ustawiają się w tym samym kierunku, co koła przednie. Poprawia to stabilność podczas jazdy na wprost i podczas zmiany pasa ruchu.
Audi daje klientom cztery możliwości zestrojenia zawieszenia. Do wyboru są: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Nowe Audi A6
Nowe Audi A6
Na początek, na europejskich rynkach Audi będzie oferować dla nowego A6 cztery silniki: jedną jednostkę benzynową TFSI i trzy motory wysokoprężne TDI. Motor benzynowy, to jednostka 3.0 TFSI. V6 turbo osiąga 340 KM i 500 Nm. Dzięki temu samochód rozpędza się do – ograniczonej elektronicznie – prędkości 250 km/h. Podobne osiągi oferuje silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI, ma moc 204 KM i moment obrotowy 400 Nm. Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro, którego wersja zależna jest od wariantu modelowego.

W połączeniu ze skrzynią tiptronic, napęd quattro posiada samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy, a w przypadku przekładni S tronic wyposażono go w wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła. W połączeniu ze skrzynią tiptronic, opcjonalnie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozkładający moment między tylnymi kołami, co jeszcze bardziej poprawia zwrotność.

Nowe Audi A6 zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej w zakładach w Neckarsulm, a na rynku pojawi się w czerwcu 2018.

Zobacz nowe Audi A6 na filmie:




Nowe Audi A6 w szczegółach - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółachNowe Audi A6 w szczegółach

Zobacz także

Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość

Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość 2024-08-04

Audi wprowadza na rynek zupełnie nowe A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant. Jest to drugi model zbudowany na platformie PPE i pierwszy model z koncepcją niskiej podłogi.
Audi RS 6 Avant GT. Szybciej już się nie da

Audi RS 6 Avant GT. Szybciej już się nie da 2024-02-08

Audi zaprezentowało model RS 6 Avant GT. Jest to specjalna edycja tego sportowego pojazdu, która wyróżnia się stylizacją, wyglądem oraz osiągami. Samochód nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6...
Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance

Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2022-12-07

Audi RS6 Avant i RS7 Sportback w wersji standardowej napędzane są silnikiem benzynowym V8 biturbo TFSI, który generuje 600 KM i 800 Nm. Trudno sobie wyobrazić, że to będzie dla kogoś niewystarczająco, mimo wszystko jednak Audi przygotowało wersję...
Audi A6 Avant. Nowa hybryda plug-in

Audi A6 Avant. Nowa hybryda plug-in 2020-04-27

Audi poszerza ofertę o kolejny model z hybrydowym napędem typu plug-in. Będzie to A6 Avant 55 TFSI e quattro, czyli wersja kombi samochodu, który Audi już ma w ofercie od pewnego czasu.Sedan i kombi posiadają oczywiście identyczny układ napędowy....
Rekord Audi. To zasługa suvów?

Rekord Audi. To zasługa suvów? 2019-12-10

W listopadzie Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w ubiegłym roku. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0 proc.),...
Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium! 2019-12-04

Aż dwanaście modeli doczekało się właśnie nowych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Ostatnia w tym roku seria przyniosła pewne niespodzianki. Świetne wyniki zanotowała m.in. Tesla. Mniejsze powody do radości mogą mieć za to...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS