Obecna generacja Audi A6 jest na rynku od 2011 roku. 3 lata to czas, po którym samochody poddaje się kuracji odmładzającej. Nic więc dziwnego, że na taki zabieg w stosunku do A6 zdecydowano się w Ingolstadt.
Audi A6
Zmiany stylistyczne nie są duże. Uważny obserwator dostrzeże zmienioną osłonę chłodnicy, nowe zderzak i kształt świateł. Te ostatnie są wykonane w technologii LED, opcjonalnie mogą zostać zastosowane zaawansowane reflektory Matrix LED, które niedawno debiutowały w Audi A8.
Przy okazji liftingu pojawiło się sporo nowości w zakresie rozwiązań technicznych. Znacznie zmieniono np. ofertę jednostek napędowych.
Audi A6 Avant
W gamie znajdują się teraz trzy silniki benzynowe TFSI o mocy od 190 do 333 KM oraz pięć wysokoprężnych TDI o mocach od 150 do 326 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji Euro 6 i mają zużywać mniej paliwa. Najbardziej oszczędne wersje, tradycyjnie nazywane przez Audi "ultra", to 1.8 TFSI ultra o średnim zużyciu benzyny w cyklu pomiarowym 5,7 l/100 km oraz 2.0 TDI ultra (150 KM), który uzyskał wynik 4,2 l/100 km.
Audi A6
Poważnej modernizacji poddano silnik 3.0 TFSI, a także jednostkę 3.0 TDI (moce 218, 272 i 320 KM).
Mocne silniki wysokoprężne standardowo współpracują z ośmiostopniową skrzynią Tiptronic. Pozostałe jednostki parowane są z nową manualną skrzynią sześciobiegową lub siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnią Stronic. W samochodach przednionapędowych zrezygnowano ze stosowania bezstopniowej skrzyni automatycznej (multitronic), zastępując ją przekładnią dwusprzęgłową.
Audi A6 Allroad
W samochodach z silnikami o mocach od 272 KM i napędem na wszystkie koła opcjonalnie może być montowany sportowy tylny dyferencjał. Ponadto, kupując Audi A6 można wybierać między zawieszeniem standardowym, dwoma typami zawieszenia sportowego oraz adaptacyjnym, pneumatycznym.
Zmianom poddano wszystkie wersje A6. Uterenowiona odmiana A6 Allroad dostępna jest wyłącznie z silnikami V6 o pojemności 3.0, jednym TFSI i trzema wersjami TDI. Adaptacyjne zawieszenie jest standardem, podobnie jak napęd wszystkich kół.
Audi S6 Avant
Audi S6 napędzane jest silnikiem 4.0 TFSI (V8 biturbo) o mocy 450 KM, dzięki któremu sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s (Avant jest wolniejszy o 0,2 s). Jednostka posiada system odłączania czterech cylindrów gdy silnik nie pracuje pod dużym obciążeniem. Standardowe wyposażenie obejmuje napęd na cztery koła i obniżone o 2 cm adaptacyjne zawieszenie.
Audi RS6 Avant
Topowa wersja A6 to RS6 Avant. Pod maską tego pojazdu pracuje silnik 4.0 TFSI (V8 biturbo) o mocy 560 KM, który rozpędza auto do 100 km/h w 3,9 s. Również ta jednostka posiada system odłączania cylindrów. Silnik napędza wszystkie koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni tiptronic. Centralny dyferencjał ma ograniczony poślizg, adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie jest obniżone o 20 mm.
Pierwsze egzemplarze odświeżonego Audi A6 trafią do salonów jesienią.