Audi nie zwalnia tempa. Zaledwie kilka dni po tym, jak Niemcy zaprezentowali model A7 po liftingu, pokazano wersję RS7 po kuracji odmładzającej. A przypomnijmy, że model ten debiutował w styczniu ubiegłego roku, a więc zaledwie 1,5 roku temu.
Audi RS7
Co zmieniło się w Audi RS7? Samochód otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy i zderzak. Reflektory standardowo wykonane są w technologii LED, opcjonalnie samochód może być wyposażony w innowacyjne oświetlenie LED Matrix, które debiutowało w nowym Audi A8. Zmieniono również kształt tylnych świateł i tylny zderzak.
Audi RS7
Gamę kolorów poszerzono o cztery - są to odcienie srebrnego, białego, czarnego i niebieskiego. Dodatkowo dostępne są trzy pakiety stylistyczne o nazwach matt aluminum, gloss black i carbon.
Audi RS7
Zmiany nie ominęły wnętrza. Styliści delikatnie przeprojektowali tablicę przyrządów, regulatory nawiewu, manetki przy kierownicy i emblemat quattro na desce rozdzielczej. Montowany seryjnie system MMI Navigation plus z panelem dotykowym oparto na modułowym systemie Infotainment najnowszej generacji. Jego najważniejszy element to wydajny procesor graficzny Nvidia.
Audi RS7
Nie ma natomiast żadnych zmian jeśli chodzi o źródło napędu. Pod maską Audi RS7 nadal pracuje jednostka V8 o pojemności 4.0 l, która wspomagana jest dwoma turbosprężarkami. Dzięki nim maksymalna moc wynosi 560 KM (między 5700 a 6700 obr/min), a maksymalny moment to 700 Nm (dostępne między 1750 a 5500 obr/min).
Audi RS7
Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią o ośmiu przełożeniach, która przekazuje moment obrotowy na wszystkie koła. W normalnych warunkach 40 procent momentu trafia na koła osi przedniej, a 60 procent - tylnej. Jednak dzięki centralnemu dyferencjałowi rozkład momentu może się płynnie zmieniać w czasie jazdy.
Audi RS7
Audi RS7 przyspiesza do 100 km/h w ciągu 3,9 s. Prędkość maksymalna standardowo jest ograniczona do 250 km/h, ale Audi daje możliwość podniesienia tej prędkości. Kupując pakiet Dynamic ograniczenie zostaje podniesiona do 280 km/h, natomiast z pakietem Dynamic Plus rośnie do 305 km/h!
Jednocześnie Audi RS7 w cyklu pomiarowym zużywa 9,8 l benzyny na 100 km. Rzeczywisty wynik będzie oczywiście większy, ale by go ograniczyć zastosowano m.in. system odłączania cylindrów, gdy silnik nie pracuje pod pełnym obciążeniem.
Audi RS7 Sportback będzie można zamawiać w polskich salonach po wakacjach.