U polskich dealerów Audi można już zamawiać model S3 Sedan. Wyposażony w silnik 2.0 TFSI samochód dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic.
Audi S3 Sedan
Jednostka napędowa, którą zamontowano w S3 generuje 300 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego. W czterocylindrowym silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne: podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika czy system zmiennych faz rozrządu. Sercem układu napędowego quattro, który jest standardowym wyposażeniem S3 Sedan, jest sprzęgło wielopłytkowe rozdzielające moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś.
Audi S3 Sedan
Audi S3 Sedan z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów - w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym w cyklu pomiarowym odpowiednio 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Audi S3 Sedan
Usportowione zawieszenie sprawia, że nadwozie Audi S3 Sedan osadzono 25 mm niżej niż w konwencjonalnym A3 (analogicznie jak w hatchbacku S3). Za 18-calowymi kołami, które stanowią wyposażenie seryjne, ukryto wydajne hamulce (przednie tarcze mają 34 cm średnicy). Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi Magnetic Ride dostępny jest opcjonalnie.
Audi S3 Sedan
Audi S3 charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony.
We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.
Nowy model w wersji z manualną skrzynią biegów kosztuje 169 570 zł, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic - 178 370 zł