Na salonie genewskim na początku marca Audi zaprezentuje nowy samochód dla fanów szybkiej jazdy - S3 Sportback. Nowy pojazd ma oferować równie dobre osiągi co pokazane po raz pierwszy we wrześniu ubiegłego roku Audi S3, oferując przy tym znacznie wyższy poziom praktyczności (pięciodrzwiowe nadwozie).
Audi S3 Sportback
Pod względem napędu nie ma niespodzianek. Audi S3 Sportback jest napędzany tym samym silnikiem, co S3 - jednostką 2.0 TFSI, która generuje niewyobrażalne 300 KM mocy i 380 Nm dostępnego między 1800 a 5500 obr/min momentu obrotowego.
Moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej na wszystkie cztery koła (sercem układu jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe). Opcjonalnie dostępna będzie dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic, z którą samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 5 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi S3 Sportback
Co ciekawe, Sportback przyspiesza do 100 km/h o 0,1 szybciej niż S3 w wersji trzydrzwiowej! By łatwiej było osiągnąć taki wynik samochód został wyposażony w układ Launch Control, który sam dobiera obroty silnika, tak by start był jak najbardziej efektywny.
W nowym S3 duży nacisk położono na obniżenie zużycia spalin, przynajmniej w cyklu pomiarowym, w którym ocenia się emisję CO2. M.in. dzięki zmianie przełożeń skrzyni biegów (dolne biegi są krótsze, szósty - dłuższy) oraz zastosowaniu metali lekkich do budowy nadwozia (masę obniżono o 70 kg do 1445 kg) udało się uzyskać wynik 6,9 l/100 km, czyli o 1,5 l niższy niż w przypadku S3 poprzedniej generacji.
Audi S3 Sportback
Gdyby to jeszcze była prawda... W rzeczywistości wszystko będzie zależało od stylu jazdy kierowcy i jego chęci korzystania z 300 KM i wysokich obrotów. Jednak 2 l/100 km do oficjalnego wyniku na pewno trzeba będzie dodać.
O właściwe prowadzenie Audi S3 Sportback dba specjalnie dostrojone zawieszenie (opcjonalnie sportowe S, obniżone o 25 mm) oraz przyzwoity rozkład mas (59:41 z przewagą przedniej osi). Samochód otrzymał ponadto układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.
Audi S3 Sportback porusza się na 18-calowych kołach z oponami 225/40. Za hamowanie odpowiada wydajny układ z zaciskami o rozmiarze 34 cm.
Audi S3 Sportback
Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. Audi Drive Select, który umożliwia zmianę charakterystyki samochodu za naciśnięciem jednego przycisku. Dostępne tryby to Comfort, Auto, Dynamic i Efficiency, w każdym z nich zmienia się sposób reakcji silnika na gaz, punkty zmiany przełożeń w skrzyni zautomatyzowanej oraz siła wspomagania kierownicy. Jeśli auto posiada opcjonalne aktywne zawieszenie, zmienia się również charakterystyka tłumienia.
Audi S3 Sportback zadebiutuje na salonie genewskim 5 marca. Wkrótce potem pierwsze samochody trafią do salonów. Ceny nie są jeszcze znane.