Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Bentley Continental GT III 6.0 W12 635 KM
Continental GT to flagowe gran turismo brytyjskiej marki. Jego trzecie generacja zadebiutowała w połowie 2017 roku.
Chociaż samochód przypomina poprzednika, w rzeczywistości mamy do czynienia z zupełnie nową konstrukcją. Karoseria nawiązuje do koncepcyjnego Bentleya EXP 10 Speed 6, którego można było zobaczyć w 2015 roku w Genewie. Jej poszycie wykonano z formowanego w temperaturze 500 stopni Celsjusza aluminium. Nowy model jest aż o 80 kg lżejszy niż poprzednik.
Trzecia generacja wyróżnia się reflektorami głównymi wykonanymi w – opracowanej przez Audi – technologii LED Matrix. Kształty tylnych świateł powielono w liniach – wkomponowanych w zderzak – końcówek układu wydechowego. Standardem są 21-calowe aluminiowe obręcze kół. W momencie rynkowego debiutu do wyboru będzie 17 kolorów karoserii.
Do wykończenia kabiny zużyto 10 metrów kwadratowych drewna i najwyższej jakości, pikowane skóry. Już w podstawowej wersji klienci otrzymają regulowane elektrycznie w 20 kierunkach fotele i system info-rozrywki z 12,3 calowym dotykowym wyświetlaczem. Ten ostatni kryje się za – wykonaną z drewna – unoszoną automatycznie – maskownicą. Lista dodatków obejmuje np. zestaw nagłośnienia firmy Naim z 18 głośnikami i specjalnymi przetwornikami basowymi wbudowanymi w fotele.
Bentley Continental GT napędzany jest silnikiem W12 TSI. Jednostka o pojemności 6,0 l. osiąga moc 635 KM i maksymalny moment obrotowy 900 Nm. Standardem jest – sterowany elektronicznie – napęd na obie osie i dwusprzęgłowa, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Dla oszczędności paliwa w czasie normalnej jazdy moc – w całości – trafia na koła tylnej osi. Gdy występują problemy z trakcją elektronika jest w stanie przenieść do 40 proc. momentu obrotowego na przód. Brytyjskie gran turismo osiąga 100 km/h w 3,7 s od startu i może pochwalić się prędkością maksymalną 333 km/h. Zużycie paliwa – rzecz jasna w cyklu pomiarowym – to 12,2 l/100 km.
Wzorem nowego Audi A8 auto wyposażone jest w aktywne, pneumatyczne zawieszenie wykorzystujące trzykomorowe miechy powietrzne i pracującą w standardzie 48-voltów instalację elektryczną.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-02-12