Gdy BMW prezentowało serię 2 i serię 4 wydawało się, że parzyste oznaczenia będą przeznaczone dla samochodów, w których kierowca i przyjemność z jazdy są najważniejsze. Obie serie początkowo były dostępne wyłącznie jako coupe.
BMW 2 Active Tourer
Liczba wersji nadwoziowych serii 4 co prawda szybko została poszerzona, ale kabriolet i auto nazwane Gran Coupe (czterodrzwiowe coupe) wciąż wyglądy ładnie i można je było traktować jako pojazdy stworzone do czegoś więcej niż tylko spokojnego przemieszczania się z miejsca na miejsce.
Teraz jednak BMW prezentuje jednak model 2 Active Tourer. Odzierając całą marketingową otoczkę okazuje się, że BMW 2 Active Tourer to zwykły kompaktowy van, który na rynku rywalizować będzie głównie z Mercedesem klasy B.
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Active Tourer ma 4,34 m długości, 1,80 m szerokości i aż 1,56 m wysokości. Rozstaw osi to 2,67 m. Pojemność bagażnika wynosi 468 litrów, a więc sporo, ponadto składając dzieloną tylną kanapę można uzyskać przestrzeń na bagaże o pojemności 1510 litrów.
BMW 2 Active Tourer
O ile stylizacja samochodu może po prostu wywoływać kontrowersje (czym Active Tourer różnie się np. od Kii Carens?), o tyle fanom BMW na pewno nie spodoba się fakt, że 2 Active Tourer posiada... przedni napęd. Wbrew nazwie, auto nie zostało bowiem zbudowane na płycie podłogowej serii 2. Pierwszy w gamie BMW samochód o przednim napędzie oparto na płycie podłogowej Mini... I wcale nie jest powiedziane, że to ostatni samochód z Bawarii wykorzystujący tę platformę.
BMW 2 Active Tourer
A co znajdziemy pod maską BMW 2 Active Tourer? Znów... inaczej niż w BMW. Podstawowy silnik, montowany w wersji oznaczonej 218i, ma 1,5 l pojemności, doładowanie i... trzy cylindry. Jednostka te generuje 136 KM i montowana jest w Mini Cooperze. Silnik ten współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i średnio w cyklu pomiarowym zużywa 4,9 l benzyny na 100 km.
BMW 2 Active Tourer
Cztery cylindry ma dopiero dwulitrowy, również doładowany silnik montowany w w wersji 225i. Dysponuje on mocą 231 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 6,8 s. Co ciekawe, średni wynik zużycia paliwa w cyklu pomiarowym to 6 l/100 km. W momencie debiutu w BMW 2 Active Tourer dostępny będzie również jeden silnik wysokoprężny. Wersja 218d będzie napędzana dwulitrową jednostką o mocy 150 KM, która średnio spaliła 4,1 l oleju napędowego na 100 km.
BMW 2 Active Tourer
Wszystkie silniki BMW 2 Active Tourer wyposażone są w system Start & Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Samochody z mocniejszymi silnikami mogą posiadać napęd 4x4 xDrive. Samochód będzie dostępny w kilku wersjach stylistycznych (Sport Line, Luxury Line), także z pakietem M, który obejmuje m.in. obniżone zawieszenie i pakiet ospojlerowania.
BMW 2 Active Tourer zadebiutuje na salonie w Genewie na początku marca. Pierwsze samochody trafią do salonów po wakacjach. Ceny nie są jeszcze znane.