Nowe wcielenie BMW serii 5 – typoszereg G30, którego kształty poznaliśmy zaledwie kilka tygodni temu - doczekało się już pakietu ulepszeń sygnowanych przez BMW Motorsport.
BMW 5 M Performance
Firma z Bawarii zaprezentowała właśnie nową „Piątkę” z szeregiem dodatków M Performance. Auta – w zależności od wersji silnikowej - trafią na rynek w najbliższym czasie (najmocniejsze odmiany benzynowe) lub latem przyszłego roku (trzylitrowy diesel)
Samochody z linii modelowej M Performance poznamy m.in. po pakiecie aerodynamicznym obejmującym „dokładkę” przedniego zderzaka, tylny dyfuzor i lotkę klapy bagażnika wykonane z włókien węglowych. Spoiler i dyfuzor – w zależności od życzenia nabywcy – mogą też być wykonane z poliuretanu (PUR). Oprócz tego pakiet stylistyczny obejmować może czarne (włókna węglowe) obudowy lusterek i polakierowaną na czarny mat osłonę chłodnicy. Na listę oferowanych dodatków trafiły też nakładki progowe wyposażone w czarne listwy dekoracyjne z napisem M Performance i znaczek M na przednich błotnikach.
BMW 5 M Performance
Samochody z serii M Performance poznamy też m.in po 20-calowych obręczach ze stopów lekkich. Koła dostępne będą w dwóch wersjach kolorystycznych i oferowane z oponami 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu.
Seria M Performance oznacza również subtelne zmiany w danych technicznych. Już w lutym przyszłego roku (rynkowy debit BMW 5 G30) w salonach pojawi się BMW 540i M Performance. Rzędowy sześciocylindrowy motor o pojemności 3,0 l dostanie dodatkowe 34 KM i 50 Nm. Silnik generować ma więc 360 KM i 500 Nm.
BMW 5 M Performance
Dodatkowy zastrzyk mocy (27 KM i 30 Nm) otrzyma też wersja 530d z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym. Motor rozwijać będzie 292 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Auta z silnikiem Diesla z pakietem M Performance pojawią się w salonach w połowie przyszłego roku.
Na życzenie nabywcy samochody otrzymać mogą zmodyfikowany układ wydechowy (stal nierdzewna) z wygrawerowanym logo M Performance na końcówkach. Standard wyposażenia M Performance obejmuje natomiast wzmocnione hamulce (z przodu czterotłoczkowe z wentylowanymi, perforowanymi tarczami)