Seria 7 to w nomenklaturze BMW synonim najwyższego samochodowego luksusu. Samochody oznaczone tą cyfrą to bezpośredni konkurenci takich pojazdów, jak Mercedes klasy S czy Audi A8. Pierwsze auto o tej nazwie pojawiło się w ofercie BMW w 1977 roku. Do tej pory powstało już pięć generacji tego flagowego modelu. Najpopularniejsze na rynku wtórnym są egzemplarze typoszeregu E38 produkowanego w latach 1994 - 2001. Wówczas w ofercie bawarskiej marki pojawił się nowy model oznaczony symbolem E65. Ta generacja przetrwała w salonach do 2008 roku, gdy w sprzedaży pojawił się produkowany obecnie model typoszeregu F01.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.