O BMW serii 8 wiemy już niemal wszystko - w czerwcu pokazano ten model w wersji coupe, zaś na początku listopada - wersję cabrio. Wciąż jednak przed nami premiera najmocniejszej wersji, czyli BMW M8.
BMW M8 i M8 GTE
Obecnie model ten przechodzi intensywne testy na torze Estoril w Portugalii. Auto ma wyznaczać nowe standardy w zakresie dynamiki i precyzji prowadzenia.
Nowe drogowe BMW M8 przygotowywane jest równolegle z rozwijaniem wyścigowej wersji BMW M8 GTE, które startuje w wyścigowych mistrzostwach świta Endurance Championship WEC).
Wersja drogowa BMW M8 jest napędzana wysokoobrotowym silnikiem V8 z technologią M TwinPower Turbo, który generuje 600 KM. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła, w modelu tym wykorzystano specjalnie zaadaptowany napęd M xDrive.
BMW M8
Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic. Cechuje się ona wysoką dynamiką zmiany biegów i umożliwia ręczny wybór przełożeń za pomocą dźwigni wybieraka biegów M lub łopatek kierownicy.
Napęd M xDrive charakteryzuje się większym przeniesieniem mocy na tylną oś. Składa się z centralnej skrzyni rozdzielczej ze sprzęgłem wielotarczowym. Układ przenosi napęd na przednią oś dopiero wtedy, gdy tylne koła osiągną maksymalną trakcję.
W trybie M Dynamic napęd na cztery koła kieruje jeszcze większą moc na tył, umożliwiając kontrolowany drift. Przy wyłączonej kontroli stabilności DSC można aktywować również tryb 2WD.
BMW M8 i M8 GTE
BMW M8 posiada aktywny dyferencjał M na osi tylnej, który również działa całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.
BMW M8 ma cechować się idealnym rozkładem masy, nisko położonym środkiem ciężkości i wysoką sztywnością nadwozia, wszystko po to, by maksymalnie przełożyć wysoką moc na maksymalne osiągi i doskonałe właściwości jezdne.
Gruntowna modyfikacja układu jednego obejmującego oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i pięciowahaczową oś tylną. Zwiększony rozstaw kół na przedniej osi podnosi stabilność jazdy. Na tylnej osi zastosowano specjalne wahacze podłużne ze sztywniejszymi łożyskami gumowymi, twardsze stabilizatory i sztywniejsze wahacze poprzeczne.
BMW M8
Standardowy układ jezdny nowego BMW M8 obejmuje również elektronicznie regulowane amortyzatory. Specjalnie przystosowany do tego modelu adaptacyjny układ stale dostosowuje regulację amortyzatorów do stylu jazdy i nawierzchni. Podstawowe ustawienie amortyzatorów można dostosować do preferencji kierowcy w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport Plus.
Zastosowany w nowym BMW M8 układ hamulcowy M z pływającymi tarczami oprócz zoptymalizowanej masy nieresorowanej w stosunku do zwykłych hamulców oferuje wysoką skuteczność. Koła przednie mają perforowane wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i sześciotłoczkowe zaciski stałe, natomiast koła tylne wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski pływające i tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm.
BMW M8
Opcjonalne hamulce węglowoceramiczne M (średnica tarcz 400 mm z przodu i 380 mm z tyłu) charakteryzują się jeszcze wyższą skutecznością, jeszcze większą odpornością na zanik siły hamowania, wytrzymałością termiczną i bardzo wysoką odpornością na zużycie.
Nowe BMW M8 wyposażone jest standardowo w 19-calowe obręcze kół M, w opcji dostępne są 20-calowe.
BMW M8 pojawi się w salonach już w przyszłym roku i dostępne będzie w trzech wariantach - jako M8 Coupe, M8 Cabrio oraz czterodrzwiowe M8 Gran Coupe.