BMW przygotowuje się do wprowadzenia na rynek trzeciej generacji serii 1. Zamaskowane samochody przechodzą obecnie intensywne testy na torze testowym w Miramas w południowej Francji.
BMW serii 1 III generacji
Jaka będzie trzecia generacja serii 1? Przede wszystkim, w przeciwieństwie do poprzedników, samochód będzie oferowany z napędem na przednią oś lub wszystkie koła (xDrive), co oznacza odejście od tylnego napędu!
BMW zapewnia jednak, że właściwości jezdne będą stać na wysokim poziomie, tak by kierowca nie odczuwał, że prowadzi auto z napędem na przednie koła. Dlatego niemieccy inżynierowi szczególną uwagę przykładają do przeniesienia mocy na asfalt, by zminimalizować problemy z trakcją.
BMW serii 1 III generacji
Ma to być możliwe, dzięki zastosowaniu technologii ARB. Pod tym pojęciem kryje się nowy system elektroniczny system kontroli trakcji, który wprowadzony został po raz pierwszy w elektrycznym BMW i3S, natomiast seria 1 III generacji będzie pierwszym autem spalinowym z tym rozwiązaniem. Nowością w ARB jest umieszczenie jednostki sterującej nie w komputerze DSC (Dynamic Stability Control), ale bezpośrednio w komputerze silnika, dzięki czemu system działa trzy razy szybciej.
BMW serii 1 III generacji
Efektem ma być redukowanie problemów z podsterownością w zakrętach bez nadmiernego obcinania mocy, dzięki czemu zachowana zostanie dynamika.
Pod maskę nowego BMW serii 1 trafi m.in. najmocniejszy w historii niemieckiego producetna silnik czterocylindrowy. BMW M135i xDrive będzie napędzane zmodernizowaną jednostką 2.0 TwinPower o mocy 306 KM (co ciekawe, identyczną mocą legitymuje się dwulitrowy silnik Mercedesa stosowany w klasie A 35 AMG).
Zmiana architektury (silnik poprzecznie i napęd na koła przednie zamiast silnika montowanego wzdłużnie napędzającego koła tylne) ma pozytywnie wpłynąć na przestronność kabiny - np. ilość miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu wzrośnie o 3,3 cm, a nad głową pojawią się dodatkowe 2 cm przestrzeni. Ponadto pojemność bagażnika wzrośnie do 380 litrów, czyli o 20 litrów.