BMW poddało liftingowi serię 1. Co zmieniło się w bazowym modelu niemieckiego producenta?
BMW 1 po liftingu
Najbardziej widoczne są zmiany stylistyczne. Zgodnie z panującą ostatnio modą, powiększono charakterystyczne "nerki" na osłonie chłodnicy, zmieniono również kształt świateł (są bardziej płaskie) i zderzaka. Standardem są światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Zmieniono również kształt świateł tylnych, także wykonanych w technologii LED, które teraz mają kształt litry L.
BMW 1 po liftingu
We wnętrzu zmieniła się właściwie tylko górna część środkowej konsoli obejmująca sterowanie radiem i klimatyzacją.
Zmiany stylistyczne to jednak nie wszystko. Nowe BMW 1 będzie lepiej wyposażone oraz napędzane nowymi silnikami.
BMW 1 po liftingu
]Seryjne wyposażenie nowego BMW serii 1 obejmuje obecnie również automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, radio BMW Professional oraz kompletny system iDrive wraz 6,5-calowym ekranem dotykowym.
Wśród opcji znajdują się adaptacyjne zawieszenie, zawieszenie sportowe M, sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz sportowy układ hamulcowy M. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny tempomat i układ automatycznego parkowanie. Natomiast wskaźnik ciśnienia w każdej z opon jest teraz obowiązkowym wyposażeniem seryjnym.
BMW 1 po liftingu
Kupując BMW serii 1 będzie można wybierać między 3- i 4-cylindrowymi jednostkami z nowej rodziny silników.
Mistrzem oszczędzania ma być BMW 116d EfficientDynamics Edition napędzane silnikiem o mocy 116 KM i zużywające średnio w cyklu pomiarowym 3,4 l oleju napędowego na 100 km.
BMW 1 po liftingu
Alternatywą dla standardowej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja skrzyni automatycznej posiada m.in. funkcję sterowania w oparciu o dane z systemu nawigacji.
Najmocniejsza wersja BMW 1, czyli BMW M135i napędzana jest nieco wzmocnionym silnikiem sześciocylindrowym (326 KM).
BMW 1 po liftingu
Podobnie jak modele BMW 120d i BMW 118d, tak i model przygotowany przez BMW M Performance może być wyposażony w napęd na cztery koła xDrive, który – służąc przede wszystkim maksymalizacji trakcji i stabilności wzdłużnej – poprawia dynamikę auta. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km, emisja CO2 182 g/km) przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalne ograniczona jest do 250 km/h.
BMW serii 1 można personalizować wybierając jedną z linii stylistycznych: Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport.
BMW serii 1 po liftingu zadebiutuje w marcu na salonie w Genewie. Niedługo potem samochód pojawi się w salonach.