BMW X4 G02 20d 190 KM
BMW X4
BMW X4 to crossover, który zadebiutował na salonie genewskim w 2014 roku. Wkrótce potem samochód trafił do salonów.
X4 zbudowany został w oparciu o podzespoły modelu X3. Oba auta dzielą m.in płytę podłogową i część jednostek napędowych. X4 ma jednak zdecydowanie bardziej sportowy charakter. Sylwetka, wzorowana na większym X6, z charakterystycznym, nisko opadającym dachem, nawiązywać ma do klasycznych coupe.
Również wnętrze stylizacją przypomina to znane z modelu X3.
BMW X4 G02
Druga generacja BMW X4 ma 4752 mm długości, 1918 mm szerokości i 1 621 mm szerokości. Oznacza to, ze auto urosło aż o 81 mm (na długość) i 37 mm (na szerokość). O 54 zwiększył się też rozstaw osi. Ten mierzy teraz dokładnie 2864 mm. Współczynnik oporu powietrza – Cd – wynosi 0,30. Nowe wcielenie X4 spodoba się rodzinom. Pojemność bagażnika (standard obejmować ma elektryczną tylną klapę) to aż 525 l. przestrzeń bagażową powiększyć można do 1430 l składając (w proporcji 40:20:40) tylna kanapę. Do wyboru są trzy odmiany wyposażeniowe: xLine, M Sport oraz M Sport X. W zależności od wersji do wyboru są obręcze kół w rozmiarze od 19 do 21 cali.
Standard obejmuje też wykonane w całości w technologii diodowej oświetlenie, napęd na obie osie XDrive i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. W kabinie uwagę zwraca m.in. nowy zestaw wskaźników o przekątnej 12 cali i nowy wyświetlacz systemu info-rozrywki (10,25 cala, z możliwością sterowania gestem). Lista opcji obejmuje m.in.: wentylowane i podgrzewane fotele, kolorowy wyświetlacz HUD o dużej rozdzielczości czy trójstrefową klimatyzację.
Oferta to sześć jednostek napędowych (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne). Podstawowe mają po cztery cylindry i pojemność 2,0 l. Dla bardziej wymagających przygotowano sześciocylindrowe motory o pojemności 3,0 l.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-04