Pierwsze BMW X6 debiutowało w 2008 roku. Samochód stanowił wówczas niemała sensację, wzbudzając spore kontrowersje swoją stylizacją. W ciągi sześciu lat Niemcy sprzedali niemal 250 tys. egzemplarzy tego modelu, co uznać można za sukces. Teraz na rynek wchodzi BMW X6 II generacji.
BMW X6
Stylistycznie samochód oczywiście nawiązuje do poprzednika - już na pierwszy rzut oka nie mamy wątpliwości o jaki model chodzi. W detalach, w tym w wyglądzie przedniej części nadwozia widać elementy wspólne z innymi nowymi modelami BMW, czyli X5 i X4. Podobnie jak w przypadku poprzednika wspólne z X5 są rozwiązania techniczne (np. płyta podłogowa).
BMW X6
Nowy pojazd będzie znacznie lepiej wyposażony niż obecne X6. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. biksenonowe reflektowy, 19-calowe felgi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika i ośmiobiegową skrzynię Steptronic z łopatkami przy kierownicy. Na liście wyposażenia jest również automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja oraz cały szereg elektronicznych asystentów kierowcy.
BMW X6
Nie znamy jeszcze wymiarów nowego BMW X6. Wiadomo jednak, że pojemność bagażnika wynosi 580 litrów, a dzięki złożeniu tylnej kanapy można przewieźć nawet 1525 litrów bagażu, czyli o 75 litrów więcej niż do tej pory.
Nowe BMW X6 trafi do salonów w grudniu. W momencie rynkowej premiery oferta silnika będzie obejmowała tylko trzy jednostki napędowe. Najwięcej emocji wzbudzi zapewne BMW X6 xDrive50i, które napędzane będzie silnikiem V8 o mocy 450 KM. Samochód ten będzie przyspieszał do 100 km/h w 4,8 s.
BMW X6
Ponadto wybierać będzie można między dwoma wersjami wysokoprężnymi - X6 M50d z rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem z trzema (!) turbosprężarkami o mocy 381 KM (dzięki kolosalnemu momentowi obrotowemu - 740 Nm - sprint do 100 km/h trwa tylko 5,2 s) lub X6 xDrive30d z również rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem ale o mocy 258 KM (od 0 do 100 km/h w 6,7 s).
BMW X6
Wiosną przyszłego roku oferta zostanie poszerzona o BMW X6 xDrive35i (wersja benzynowa, 306 KM) i BMW X6 xDrive40d (silnik Diesla o mocy 313 KM).
Oczywiście wszystkie silniki mają być bardziej ekologiczne niż do tej pory, czyli w cyklu pomiarowym zużywać mniej paliwa. Różnice - przynajmniej w cyklu - sięgają 22 proc. w zależności od wersji. Samochód, niezależnie od wersji, posiada stały, "inteligentny" napęd na wszystkie koła.
Nowe BMW X6 zadebiutuje na salonie paryskim na początku października.