Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
BMW Z4 E89 20i 184 KM
BMW Z4
Z4 zastąpiło model Z3 w 2002 roku. Auto ma świetne właściwości jezdne i niezależnie od wersji silnikowej zapewnia sportowe osiągi. Do jakości, do jakiej przyzwyczaiło nas przez lata BMW, nie pasuje jednak wnętrze, w którym królują kiepskie plastiki i nie najlepsze spasowanie. Podobnie, jak w przypadku innych roadsterów, bagażnik jest pojęciem względnym, półleżąca pozycja za kierownicą jest męcząca w czasie dłuższych podróży. Świetna propozycja na drugie lub trzecie auto, pod warunkiem, że zaakceptujemy poziom wykończenia wnętrza.
Produkcję BMW Z4 zakończono w sierpniu 2016 roku, by model reaktywować również w sierpniu, ale 2018 roku.
BMW Z4 E89
Drugie wcielenie BMW Z4 nosi oznaczenie E89. W przeciwieństwie do poprzednika samochód nie jest już wytwarzany w USA - produkcją auta, które znajduje się w ofercie BMW do dziś, zajmuje się niemiecka fabryka w miejscowości Regensburg. Samochód cieszy się dobrą opinią, ale na pewno nie jest pojazdem, który można używać przez cały rok w roli codziennego środka transportu. Największym problemem jest znalezienie auta bezwypadkowego, niemal wszystkie dostępne na polskim rynku auta mają za sobą większe lub mniejsze problemy blacharskie. Jest to o tyle niebezpieczne, że sztywność nadwozia w przypadku coupe-cabrio już sama w sobie nie jest najwyższa, co skutkuje nieprzyjemnymi odgłosami w kabinie w czasie jazdy po dziurawych polskich drogach.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-08-30