Zwrot kosztu instalacji po
20000 km czyli po 13 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.5 s.
Prędkość maksymalna
222 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
BMW Z4 E85 30i 231 KM
BMW Z4
Z4 zastąpiło model Z3 w 2002 roku. Auto ma świetne właściwości jezdne i niezależnie od wersji silnikowej zapewnia sportowe osiągi. Do jakości, do jakiej przyzwyczaiło nas przez lata BMW, nie pasuje jednak wnętrze, w którym królują kiepskie plastiki i nie najlepsze spasowanie. Podobnie, jak w przypadku innych roadsterów, bagażnik jest pojęciem względnym, półleżąca pozycja za kierownicą jest męcząca w czasie dłuższych podróży. Świetna propozycja na drugie lub trzecie auto, pod warunkiem, że zaakceptujemy poziom wykończenia wnętrza.
Produkcję BMW Z4 zakończono w sierpniu 2016 roku, by model reaktywować również w sierpniu, ale 2018 roku.
BMW Z4 E85
Z4 zastąpił w palecie BMW model Z3. Podobnie jak on, samochód produkowany był wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Auto nie jest samochodem, który może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku - to pełnokrwisty roadster zaprojektowany po to, by zapewnić użytkownikowi przyjemność z jazdy. Oznacza to, że kierowca siedzi tak nisko, jak to tylko możliwe, a nastawy zawieszenia najtrafniej opisuje słowo "masohistyczne". Jazda autem na dłuższą metę szybko męczy - prowadzenie wymaga wprawy, we znaki daje się też głośny układ wydechowy. Mimo tego auto świetnie spełni się w roli trzeciego pojazdu w rodzie, który wyprowadzany jest z garażu, gdy właściciel chce odrobinę zaszaleć. Auto nie jest na szczęście zbyt awaryjne, ale nawet podstawowa obsługa (wymiana kloców hamulcowych czy amortyzatorów) potrafi dcisnąć głębokie piętno na kieszeni właściciela.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-08-30