Na kilka dni przed premierą w Paryżu Audi uchyliło rąbka tajemnicy dotyczącej nowego A3 Sportback.
Wymiary nadwozia to 4 310 mm długości, 1 780 mm szerokości i 1425 mm wysokości. W stosunku do poprzedniego modelu rozstaw osi zwiększył się o 58 mm i wynosi teraz 2 636 mm. To o 35 mm więcej, niż w wersji z trzydrzwiowym nadwoziem. W porównaniu do poprzedniego modelu, ciężar własny nowego Audi A3 Sportback zredukowano aż o prawie 90 kg i w przypadku wersji z silnikiem 1,4 l TFSI wynosi on jedynie 1205 kg.
Audi A3 Sportback
Chociaż autu daleko do użyteczności kombi czy pickupa, pojemność bagażnika wynosi rozsądne 380 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta do 1220 l. Szerokość między nadkolami to równe 100 cm. Podłoga przestrzeni bagażowej jest płaska i można ją umieścić na dwóch wysokościach.
Początkowo paleta jednostek napędowych ograniczać się będzie do dwóch silników TDI i dwóch jednostek TFSI. Nieco później gama silników poszerzona zostanie o dwa kolejne silniki Diesla i dwie jednostki benzynowe.
Mniejszy Diesel - 1,6 l TDI - osiąga moc 105 KM i zużywać ma jedynie 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Audi A3 Sportback z tą jednostką osiąga prędkość 100 km/h w ciągu 10,9 s oraz rozwija prędkość maksymalną 194 km/h.
Audi A3 Sportback
W ofercie pojawi się też gruntownie przeprojektowany 2,0 l TDI, którego wałki wyrównoważające umieszczone są teraz w skrzyni korbowej. Jego słabsza odmiana rozwijać ma moc 150 KM i moment obrotowy 320 Nm. A3 Sportback z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,4 s, jego prędkość maksymalna to 213 km/h.
Mocniejszy wariant dysponować będzie mocą 184 KM i momentem obrotowym 380 Nm. Sprint do 100 km.h trwać ma w tym przypadku zaledwie 7,4 s, prędkość maksymalna to 232 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg producenta - to 4,3 l na 100 km.
Wśród jednostek benzynowych pierwsze skrzypce gra nowy silnik 1,4 l TFSI zo mocy 122 KM (moment obrotowy 200 Nm). Wyposażone w tę jednostkę napędową Audi A3 Sportback przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 9,3 s oraz rozwija prędkość maksymalną 203 km/h.
Audi A3 Sportback
W drugiej wersji, która będzie dostępna nieco później, silnik 1,4 TFSI będzie miał moc 140 KM i moment obrotowy 250 Nm. Innowacją w tym silniku jest system odłączania cylindrów, który przy niewielkim i średnim obciążeniu oraz podczas fazy hamowania silnikiem odłącza drugi i trzeci cylinder. Dzięki temu rozwiązaniu jednostka zużywać ma średnio 4,7 l paliwa na 100 km.
W niedalekiej przyszłości paleta silników zostanie poszerzona o również o silnik 1,2 TFSI o mocy 105 KM. Topową odmianą ma być jednostka 1,8 l. TFSI dysponująca mocą 180 KM. W jej przypadku przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmować ma 7,3 s, prędkość maksymalna to 232 km/h.
Audi A3 Sportback
Wszystkie modele, niezależnie od jednostki napędowej, sprzęgane będą z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów (napęd na przednie koła). W przypadku mocniejszych silników klienci będą też mogli zdecydować się na napęd quattro i dwusprzęgłowe, zautomatyzowane skrzynie biegów S-tronic o sześciu lub siedmiu przełożeniach.
Klienci będą mogli zamówić Audi A3 Sportback w jednym z 13 kolorów lakieru. Do wyposażenia standardowego wszystkich modeli należeć ma m.in manualna klimatyzacja i system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
Pierwsze auta trafić mają do dealerów z początkiem przyszłego roku.
SUPER LIMUZYNA SZYBKA Z KLASĄ - Warto kupić właśnie ten model na cieńkich wtryskach 110KM ten samochód jeżdzi na oleju z lidla i czerwonej mój nie widział stacji bęzynowej od 4lat czego nie można powiedzieć o 130KM na pompowtryskach jeżeli chcesz tanio jeżdzić i bezawaryjnie kup 110KM ja wgrałem program podwyższający moc silnika nie zależało mi na KM tylko na monęcie obrotowym spalanie zeszło do 5l/100km większośc trasa, teraz pod maską mam 120KM ale monent obrotowy 330niutków rewelacja auto zbiera się nie do opowiedzenia nie jednemu kopara opadła jak ruszyłem ze świateł to audi na jeszcze jednego plusa ma długie biegi. Trzeba uważać na sprzęgło przy ruszaniu ponieważ może wykulać się z auta przy takim momęcie ale na pozostałych biegach gaz do dechy. Stosuje olej Lotos 10W/40 mam go sprawdzone ale trzeba częściej go wymieniać co 8000tyś km i audi praktycznie jest bezawaryjne Polecam jeżdze już 4rok mam prawie pół miliona na liczniku ale jeszcze nic nie włozyłem w niego jestem kierowcą EKODRAJWER staram się nie używac hamulców to zaraz przekłada się na mniejsze zużycie klocków co o dziwo nie wymieniłem przez ten okres czasu. Audi jak puścisz na luz to jedzie i jedzie ma dobrą aerodynamike na kołach 16/55/205 zasuwa jak wściekły. Miałem dużo aut z Comon reyli, pompowtryski ale ten model powala wszystkie na kolana. Ja widze tylko minus w przednim zawieszeniu musze co roku wymieniać aluniniowe drążki na nowe, dużo jeżdze a nasze polskie dziury są nie ubłagane, samo w sobie jest rewelacyjne auto naprawde ciężko postawić na boku trzyma się jak przyspawane do asfaltu ale coś za coś. Automatyczna skrzynia w tym modelu to porazka ekonomiczna od razu dolicz więcej od 2-3L diesla na 100km, to rozwiązanie jest dobre w dużych miastach, ale w trasie lepsza jest skrzynia manualna, auto nie męczy się na obrotach, Pamiętaj zawsze rano jak odpalasz auto musi ze 2 minuty pochoszić na wolnych obrotach,żeby doszedł olej do szklanek w głowicy. Ten model tak ma że słychać na zimnym silniku stuki w głowicy to nie żaden defekt tylko taka technologia.Pamiętaj jeszcze o jednym jeżeli chcesz oszczędzić turbine i głowice to zatkaj zawór recylkulacji spalin bo to ekologia ale nie jest zdrowa dla silnika będzie troche kopcił przy wyprzedzaniu ale to żaden defekt po prostu nie krążą te spaliny po silniku tylko wylatują bezpośrednio do wydechu i od razu twój momentt obrotowy wzrasta po takim zatkaniu zaworu recylkulacji twój silnik będzie trwalszy o następne 70tyś km i praktycznie bezawaryjny.I pamiętaj to nie auto sportowe ale powali nie jedno GTI
Zalety: Dobre wykończenie wnętrza, małe zużycie paliwa, nie zła dynamika, wygoda duża przestrzeń, części w rozsądnej cenie,
Wady: Aluminiowe zawieszenie jest mało trwałe, nie ma, nie ma i to jest ta wada ??????,
Sory ale mój heczbek 3d jest rapten o 10 centymetrów króte=szy a tu jakies kombi Nie rozsmieszac klientów
Zapomnieliscie podac te rozsadna cene w artykule.
Tylko czy bay to dobra inwestycja? Sam przymierzam się do nowego bo używki u nas to same złomy więc rozmyślam zakup na kredyt niestety szukam rodzinnego ekonomicznego a to raczej pod to nie podchodzi co nie znaczy że nie przesiadł bym się do niego.
to nie jest samochód dla rodziny chyba że dla kawalera bądź panny z dzieckiem. Byłem zainteresowany modelem A3 sportb. ale nie z ich silnikami. żdane TSI i TDI. Rozważam mix że wstawią mi silnik fiatowski multijeta !