W salonach Peugeota, jeszcze w tym roku, zadebiutuje druga generacja modelu 3008. Jakie zmiany zafundował autu producent?
Peugeot 3008
Samochód opracowano od podstaw w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2. Aż o 62 mm powiększył się rozstaw osi (2675 mm), nadwozie wydłużyło się do 4,45 m. Mimo większych wymiarów inżynierom udało się zaoszczędzić około 100 kg. Nadwozie nie przypomina już skrzyżowania minivana z crossoverem. Prześwit wynoszący 22 cm i dwubryłowa karoseria nie pozostawiają złudzeń, co do tego, że mamy do czynienia z suvem, który obrał za cel Nissana Qashqaia.
Peugeot 3008
Większy rozstaw osi przełożył się na ilość miejsca w kabinie. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca (po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci). Z tyłu zwiększyła się przestrzeń na głowy pasażerów (+36 mm). Aż o 90 l powiększył się bagażnik. Kufer mieści teraz do 520 l i nawet 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Peugeot 3008
W nowym 3008 zadebiutowała II generacja architektury deski rozdzielczej o nazwie I-Cockpit. Nowa odsłona bazuje na pierwotnym rozwiązaniu. Najważniejszą nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza w miejsce klasycznych, analogowych zegarów. Ten, podobnie jak np. w Audi Virtual Cockpit, ma przekątną 12,3 cala i może być dowolnie konfigurowany przez kierowcę (wyświetlać informacje z kilku wybranych systemów).
Peugeot 3008
Do niemieckiej konkurencji nawiązuje też nowy centralny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ten nie jest już zabudowany w desce rozdzielczej, ale – wzorem BMW i Mercedesa – zyskał „wolnostojącą” formę. Pełni on rolę centrum dowodzenia, służącego do zarządzania systemem klimatyzacji czy nagłośnienia wnętrza. Oba ekrany mogą wyświetlać informacje z systemu nawigacji Tom Tom wyposażonego w mapy 3D i funkcję informowania o ruchu w czasie rzeczywistym. Wyświetlacz – dzięki systemowi MirrorLink – może zostać zintegrowany ze smartfonem. Współpracuje również z systemami Android Auto i Apple CarPlay.
Peugeot 3008
Paleta jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne (te ostatnie w dwóch wariantach mocy). Wszystkie wspomagane są turbosprężarką. Najsłabszy, trzycylindrowy - 1,2 l PureTech – ma 130 KM i oferowany jest z sześciostopniową ręczną lub automatyczną przekładnią. Mocniejszy - 1,6 l THP – rozwija 165 KM i dostępny będzie tylko z sześciostopniowym automatem.
Peugeot 3008
Miłośnicy diesli mają do wyboru czterocylindrowe 1,6 l BlueHDi i 2,0 l BlueHDi. Mniejszy dysponuje mocą 100 KM (5-biegowa skrzynia ręczna) lub 120 KM (6-biegowa przekładnia ręczna lub 6-biegowy automat). Większy oferuje 150 KM (skrzynia ręczna 6-biegowa) lub 180 KM (automat, 6 biegów).
Francuzi nie chwalą się rodzajem zastosowanego napędu, można się więc spodziewać, że nowy Peugeot 3008 oferowany będzie wyłącznie w wersji FWD. Debiut Peugeota 3008 II generacji nastąpić ma w październiku na salonie w Paryżu. Wkrótce potem pierwsze auta trafią do dealerów.