chceauto.pl
x
Całkiem nowy Peugeot 3008

Całkiem nowy Peugeot 3008

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-05-23
W salonach Peugeota, jeszcze w tym roku, zadebiutuje druga generacja modelu 3008. Jakie zmiany zafundował autu producent?

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Samochód opracowano od podstaw w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2. Aż o 62 mm powiększył się rozstaw osi (2675 mm), nadwozie wydłużyło się do 4,45 m. Mimo większych wymiarów inżynierom udało się zaoszczędzić około 100 kg. Nadwozie nie przypomina już skrzyżowania minivana z crossoverem. Prześwit wynoszący 22 cm i dwubryłowa karoseria nie pozostawiają złudzeń, co do tego, że mamy do czynienia z suvem, który obrał za cel Nissana Qashqaia.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Większy rozstaw osi przełożył się na ilość miejsca w kabinie. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca (po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci). Z tyłu zwiększyła się przestrzeń na głowy pasażerów (+36 mm). Aż o 90 l powiększył się bagażnik. Kufer mieści teraz do 520 l i nawet 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
W nowym 3008 zadebiutowała II generacja architektury deski rozdzielczej o nazwie I-Cockpit. Nowa odsłona bazuje na pierwotnym rozwiązaniu. Najważniejszą nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza w miejsce klasycznych, analogowych zegarów. Ten, podobnie jak np. w Audi Virtual Cockpit, ma przekątną 12,3 cala i może być dowolnie konfigurowany przez kierowcę (wyświetlać informacje z kilku wybranych systemów).
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Do niemieckiej konkurencji nawiązuje też nowy centralny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Ten nie jest już zabudowany w desce rozdzielczej, ale – wzorem BMW i Mercedesa – zyskał „wolnostojącą” formę. Pełni on rolę centrum dowodzenia, służącego do zarządzania systemem klimatyzacji czy nagłośnienia wnętrza. Oba ekrany mogą wyświetlać informacje z systemu nawigacji Tom Tom wyposażonego w mapy 3D i funkcję informowania o ruchu w czasie rzeczywistym. Wyświetlacz – dzięki systemowi MirrorLink – może zostać zintegrowany ze smartfonem. Współpracuje również z systemami Android Auto i Apple CarPlay.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Paleta jednostek napędowych obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne (te ostatnie w dwóch wariantach mocy). Wszystkie wspomagane są turbosprężarką. Najsłabszy, trzycylindrowy - 1,2 l PureTech – ma 130 KM i oferowany jest z sześciostopniową ręczną lub automatyczną przekładnią. Mocniejszy - 1,6 l THP – rozwija 165 KM i dostępny będzie tylko z sześciostopniowym automatem.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Miłośnicy diesli mają do wyboru czterocylindrowe 1,6 l BlueHDi i 2,0 l BlueHDi. Mniejszy dysponuje mocą 100 KM (5-biegowa skrzynia ręczna) lub 120 KM (6-biegowa przekładnia ręczna lub 6-biegowy automat). Większy oferuje 150 KM (skrzynia ręczna 6-biegowa) lub 180 KM (automat, 6 biegów).

Francuzi nie chwalą się rodzajem zastosowanego napędu, można się więc spodziewać, że nowy Peugeot 3008 oferowany będzie wyłącznie w wersji FWD. Debiut Peugeota 3008 II generacji nastąpić ma w październiku na salonie w Paryżu. Wkrótce potem pierwsze auta trafią do dealerów.


Całkiem nowy Peugeot 3008 - GALERIA ZDJĘĆ

Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008Całkiem nowy Peugeot 3008

Zobacz także

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny

Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. Polskie ceny 2024-07-14

Peugeot 3008 będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy napęd dołączy do wersji elektrycznej i klasycznego napędu hybrydowego.
Oto finaliści Car of the Year 2024

Oto finaliści Car of the Year 2024 2023-11-27

Wiemy już, jakie auta zakwalifikowały się do ścisłego finału Car of the Year 2024. Lista finalistów jak zwykle obejmuje siedem modeli.Jeep Avenger w 2023 i Kia EV6 w 2022 rok - w dwóch ostatnich edycja, złożone z europejskich dziennikarzy jury, za...
Nowy Peugeot e-3008. Powtórzy sukces?

Nowy Peugeot e-3008. Powtórzy sukces? 2023-09-12

Peugeot e-3008 został oficjalnie zaprezentowany. Jest to kompaktowy crossover, który będzie dostępny w wersji elektrycznej i hybrydowej.Peugeot 3008 obecnej generacji to najchętniej kupowany model francuskiej marki, przez 7 lat sprzedano ponad 1,3 ml...
Peugeot 3008 i 5008 z nowym napędem. Polskie ceny

Peugeot 3008 i 5008 z nowym napędem. Polskie ceny 2023-08-05

Peugeot stopniowo wycofuje z oferty silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i zastępuje zelektryfikowaną wersją o mocy 136 KM, wyposażoną w technologią mild-hybrid. Na początek nowy napęd pojawił się w modelach 3008 i 5008.Nowy napęd opiera się na...
Nowy napęd hybrydowy Peugeota

Nowy napęd hybrydowy Peugeota 2023-02-19

Peugeot wycofuje z oferty silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM i zastępuje zelektryfikowaną wersją o mocy 136 KM.Trzycylindrowy benzynowy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM dostępny jest w szeregu modelu francuskiej marki: 208, 2008, 308, 408, a także 3008 i...
Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata. Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS