chceauto.pl
x

Chevrolet Spark I 0.8 52 KM

Chevrolet Spark I 0.8 52 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2010
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
796 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
52 KM
0-100 km/h
19 s.
V max
145 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiIdeał. Szeroki wybór tanich części, naprawę wykona każdy o zrobi to tanio tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
115 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
8.8%
Średni przebieg
32 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
170 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
20.9 s.
Prędkość maksymalna
132 km/h

Chevrolet Spark I 0.8 52 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chevrolet Spark I 0.8 52 KMChevrolet Spark I 0.8 52 KMChevrolet Spark I 0.8 52 KMChevrolet Spark I 0.8 52 KMChevrolet Spark I 0.8 52 KM

Chevrolet Spark I 0.8 52 KM

Chevrolet Spark

Chevrolet Spark I generacji to nic innego jak świetnie w Polsce znane Daewoo Matiz po liftingu. Po wykupieniu koncerny Daewoo przez General Motors zadecydowano, że Matiz (generacji M100), który debiutował w 1998 roku ma jeszcze potencjał. Auto zostało poddane liftingowi, zmieniono deskę rozdzielczą (zegary znalazły się na środku kabiny) i produkowano je jako Chevrolet Spark (M200) od 2005 aż do 2009 roku.

Zakończenie produkcji miało związek z wprowadzeniem na rynek całkowicie nowego Chevroleta Spark II (M300). Samochód zaprojektowano od podstaw, decydując się na odważne linie, kierując ten model raczej do młodych kierowców. W 2012 roku Spark został poddany niewielkiemu liftingowi.

Chevrolet Spark I

Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.

Spark to następca popularnego w Polsce Matiza. Samochody wykorzystują te same podzespoły, różni je głównie nieco przeprojektowane nadwozie. Auto to idealna propozycja dla młodego kierowcy lub ludzi szukającego miejskiego środka transportu. Części są tanie i łatwo dostępne, nie powinniśmy również zbyt dużo ich potrzebować (konstrukcja jest raczej bezawaryjna, czasami posłuszeństwa odmawiają jedynie elementy zawieszenia - łożyska kół, lub moduły zapłonowe).

Na plus zaliczyć należy wysoką pozycję za kierownicą, dzięki czemu parkowanie jest niezwykle łatwe. Wadą, podobnie, jak w przypadku innych małych samochodów, jest raczej ciasne i głośne wnętrze. Uwaga - podobnie, jak w przypadku tico ślady rdzy na karoserii nie zawsze są dowodem wypadkowej przeszłości. Narzekać można też na trzycylindrowy silnik, który przy nieco cięższym, niż w przypadku Tico i Matiza nadwoziu potrafi zużyć dużo więcej paliwa. Rekordziści osiągają nawet o 10 l./100 km, przy rozsądnym operowaniem pedałem gazu w mieście nie powinno ono jednak przekraczać 6,5/7 l./100 km.

Pierwsza generacja modelu przetrwała w ofercie Chevroleta do 2009 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-30

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Chevrolet Spark dobił do miliona2014-10-15Całkiem nowy Chevrolet Spark2015-04-02Odświeżony Chevrolet Spark2012-08-27Polacy przekonują się do Chevroleta2012-11-09Opel Adam. Powalczy z Upem!?2012-05-09A może Chevroleta? Jest dobry i tani2011-07-14

    Chevrolet Spark - AKCJE NAWROTOWE

    2012-09-27W niektórych ww. modelach samochodów marki Chevrolet może pojawić się zwiększony skok pedału hamulca, a sam pedał może stać się bardziej miękki. Może to powodować obniżoną sprawność układu hamulcowego. W konsekwencji usterka może prowadzić do nieprawidłowego działania modułu ABS, co w pewnych przypadkach może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa pasażera.

    W Polsce akcją objętych jest łącznie 15 360 pojazdów marki Chevrolet Aveo/Kalos RM 2009-2011, Chevrolet Captiva 2007-2010, Chevrolet Epica/Tosca 2008-2010, Chevrolet Lacenti/Nubia/Optra 2007-2008 oraz Chevrolet Spark/Matriz RM 2007-2008. Lista nr VIN w załączniku.

    Klienci, którzy kupili samochody objęte kampanią, zostaną wezwani listami poleconymi przez autoryzowane serwisy do złożenia wizyty w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy.

    Informacji związanych z kampanią serwisową udziela CHEVROLET POLAND SP. Z O.O. (adres: Budynek Taurus, III p., ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel. +48 22 606 16 00; Call center tel.: 22 606 17 28, e-mail: cac.chevrolet_pl@gm.com; www.chevrolet.pl).

    plik pdf

    Chevrolet Spark I 0.8 52 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS