Chevrolet Spark I 1.0 65 KM
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark I generacji to nic innego jak świetnie w Polsce znane Daewoo Matiz po liftingu. Po wykupieniu koncerny Daewoo przez General Motors zadecydowano, że Matiz (generacji M100), który debiutował w 1998 roku ma jeszcze potencjał. Auto zostało poddane liftingowi, zmieniono deskę rozdzielczą (zegary znalazły się na środku kabiny) i produkowano je jako Chevrolet Spark (M200) od 2005 aż do 2009 roku.
Zakończenie produkcji miało związek z wprowadzeniem na rynek całkowicie nowego Chevroleta Spark II (M300). Samochód zaprojektowano od podstaw, decydując się na odważne linie, kierując ten model raczej do młodych kierowców. W 2012 roku Spark został poddany niewielkiemu liftingowi.
Chevrolet Spark I
Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.
Spark to następca popularnego w Polsce Matiza. Samochody wykorzystują te same podzespoły, różni je głównie nieco przeprojektowane nadwozie. Auto to idealna propozycja dla młodego kierowcy lub ludzi szukającego miejskiego środka transportu. Części są tanie i łatwo dostępne, nie powinniśmy również zbyt dużo ich potrzebować (konstrukcja jest raczej bezawaryjna, czasami posłuszeństwa odmawiają jedynie elementy zawieszenia - łożyska kół, lub moduły zapłonowe).
Na plus zaliczyć należy wysoką pozycję za kierownicą, dzięki czemu parkowanie jest niezwykle łatwe. Wadą, podobnie, jak w przypadku innych małych samochodów, jest raczej ciasne i głośne wnętrze. Uwaga - podobnie, jak w przypadku tico ślady rdzy na karoserii nie zawsze są dowodem wypadkowej przeszłości. Narzekać można też na trzycylindrowy silnik, który przy nieco cięższym, niż w przypadku Tico i Matiza nadwoziu potrafi zużyć dużo więcej paliwa. Rekordziści osiągają nawet o 10 l./100 km, przy rozsądnym operowaniem pedałem gazu w mieście nie powinno ono jednak przekraczać 6,5/7 l./100 km.
Pierwsza generacja modelu przetrwała w ofercie Chevroleta do 2009 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-30