W 1997 roku zadebiutował Chevrolet Corvette C5. W samochodzie zastosowano układ napędowy typu transaxle (silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi) pozwalający na niemal optymalne rozłożenie masy. W 2001 zaprezentowano Corvettę Z06, czyli następcę topowej Corvetty ZR1. Silnik V8 generował początkowo 385, a następnie 405 KM.
W 2005 roku do produkcji wszedł Chevrolet Corvette C6. Rok później ofertę poszerzono o wersję Z06 z siedmiolitrowym silnikiem o mocy 512 KM, a w 2009 roku zadebiutowała najmocniejsza wersja - ZR1, napędzana silnkiem turbo o mocy 647 KM.
Wbrew obiegowej opinii, jakoby amerykańskie samochody "nie skręcały" i nadawały się jedynie do jazdy na wprost, Corvette to prawdziwy samochód sportowy. ZR1 ustanowił jeden z lepszych czasów przejazdu na torze Nurburgring (7:26.4). Wysokie osiągi oznaczają wysoki koszt zakupu i serwisu samochodu. Ze względu na niewielką sprzedaż tego modelu trudno mówić o typowych usterkach. Na pewno jednak przez zakupem trzeba dogłębnie zbadać przeszłość samochodu pod kątem wypadkowości. Samochody tego typu użytkowane są często w specyficzny sposób, a nie każdy radzi sobie z potężną mocą dostarczaną na tylną oś.