chceauto.pl
x

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2012
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1587 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1216 kg

OSIĄGI

Moc
115 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
188 km/h
Zasięg
630 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/65 R15
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
506 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KMCitroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM

Citroen C-Elysee, podobnie jak bliźniaczy Peugeot 301 to odpowiedź koncernu PSA na Skodę Rapid i Seata Toledo. Samochody stworzono po to, by zaspokoić potrzeby klientów na tzw. „rynkach wschodzących”, pojazdy zaprojektowano „od zera”.

Wymiary Citroena C-Elysee są niemal identyczne, jak w przypadku najgroźniejszego rywala spod znaku Skody. Pojazd mierzy 4,43 m długości, 1,71 m szerokości i 1,47 m wysokości. Dla porównania wymiary Skody Rapid to 4,48 m długości, 1,70 m szerokości i 1,47 m wysokości. Francuska konstrukcja góruje jednak nad pojazdem z Mlada Boleslav rozstawem osi. W Citroenie C-Elysee i Peugeocie 301 wynosi on 2,65 m, w Skodzie Rapid i Seacie Toledo zaledwie 2,55 m. Za czeskim autem przemawia natomiast pojemność bagażnika. Do Rapida i Toledo zapakujemy aż 550 litrów bagażu, do C-Elysse i 301 po 506 l (wg normy VDA).

C-Elysee i 301 otrzymały wzmocnione zawieszenie (w stosunku do innych aut francuskich marek mają one większy prześwit) i dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. W ramach testów przed uruchomieniem produkcji prototypowe auta pokonały ponad 4 mln kilometrów w różnych warunkach klimatycznych – priorytetem było uzyskanie wysokiej niezawodności przy jak największym komforcie resorowania.
W palecie jednostek napędowych znalazł się nowy, benzynowy wolnossący silnik 1,0 VTi o mocy 72 KM, który przystosowano do pracy na paliwie niskiej jakości.

W końcu 2016 roku model C-Elysee doczekał się liftingu przypadającego na połowę cyklu produkcyjnego. Zmodernizowaną wersję poznamy po gruntownie przeprojektowanym pasie przednim. Zmiany objęły m.in. reflektory główne, zderzak i światła do jazdy dziennej. Przeprojektowano też klosze tylnych lamp, które cechują się teraz „efektem 3D”. Auto otrzymało ponadto nowe wzory kołpaków i obręczy kół ze stopów lekkich.

W kabinie nowe są m.in. zegary (otrzymały biały wyświetlacz komputera pokładowego) i system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. Wprawne oko zauważy też nowe dekory, jak np. listwa ozdobna po kokpitu po stronie pasażera.

Żadnych zmian nie dokonano w palecie jednostek napędowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-11-15

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Citroën C-Elysée po liftingu. Ceny2017-03-20Rodzinny Citroen C-Elysee za 39 900 zł2012-11-07C-Elysee. Nowy Citroen dla Polaków.2012-06-20Citroen C-Elysee po liftingu2016-11-15Znamy ceny nowego Peugeota 3012012-11-08Peugeot 301 już po liftingu2016-11-25

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

1.4 TSI 122 KM benzyna2012sedanautomatprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 Duratec Ti-VCR 125 KM benzyna2012sedanautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 301

Peugeot 301

1.6 VTi 115 KM benzyna2012sedanautomatprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Rapid

Skoda Rapid

1.4 TSI 122 KM benzyna2012sedanautomatprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS