Citroen C1 II 1.0 i 68 KM
Citroen C1
C1 to prawdziwy kosmopolita. Samochód produkowany jest w czeskiej fabryce w Kolinie, kształty wymyślili Japończycy, wnętrze zaprojektowali Francuzi, a wysokoprężne jednostki napędowe dostarczane są z Polski. Auto jest wynikiem współpracy koncernów PSA i Toyoty - jego bliźniacze konstrukcje to Peugeot 107/108 oraz Toyota Aygo. Co ważne wszystkie trzy pojazdy budowane są w tej samej fabryce przez tych samych pracowników, więc sugerowanie się marką nie jest dobrym pomysłem.
Citroen C1 II
Nowy Citroen C1 pojawił się w 2014 roku. Chociaż Francuzi używają w stosunku do niego słów "II generacja", w rzeczywistości mamy jedynie do czynienia z bardzo głębokim liftingiem. Auto powstało na płycie podłogowej poprzednika, bez zmian pozostała również paleta jednostek napędowych. Budową modelu w dalszym ciągu zajmuje się fabryka w czeskim Kolinie. Bliźniaczymi, przynajmniej pod kątem rozwiązań technicznych, modelami są Peugeot 108 i Toyota Aygo.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-02