Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
17.8 s.
Prędkość maksymalna
148 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Citroen C3 II 1.4i 75 KM
Citroen C3
Citroen C3 to typowy reprezentant samochodów segmentu B. Pierwszy model tej serii zadebiutował w 2002 roku i przetrwał w ofercie francuskiej marki do 2009 roku. Wtedy na rynku pojawiła się druga generacja auta, która w dużej mierze bazowała na rozwiązaniach technicznych poprzednika. Wspólną cechą obu wcieleń C3 jest wysoki komfort resorowania i przestronna - jak na tę klasę - kabina. Auta mają też - niestety - słabość do zawodnej elektroniki.
Citroen C3 II
Druga generacja C3 zadebiutowała we wrześniu 2009 roku, na salonie w Paryżu. Samochód trafił do salonów w listopadzie tego samego roku. W marcu 2013 roku na salonie w Genewie zaprezentowano wersję po liftingu.
W porównaniu do poprzednika auto nieznacznie urosło, charakterystyczną cechą nowej C3 jest panoramiczna przednia szyba, która kończy się dopiero na wysokości słupka B. Podobnie jak poprzednik, auto z powodzeniem może służyć młodej rodzinie - wnętrze jest stosunkowo przestronne, 300 litrowy bagażnik to jeden z lepszych wyników w tej klasie pojazdów.
Projekt wnętrza nawiązuje do stylu, jaki zapoczątkowała druga generacja modelu C5. Plastiki są dobrej jakości, zegary przypominają nieco te montowane w niemieckich pojazdach klasy wyższej. Pozycja za kierownicą przypomina nieco vana - fotele zamontowano wyżej niż w większości kompaktów. Na plus zaliczyć też trzeba przyjemne w dotyku, dobrze spasowane materiały wykończeniowe i przemyślane schowki. Ponieważ większość aut z na rynku wtórnym objęta jest wciąż fabryczną gwarancją, trudno wskazać typowe niedomagania tego modelu. Nieliczne głosy krytyki niewielkiej części właścicieli dotyczą jedynie drobnych usterek instalacji elektrycznej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-04