Citroen C3 Aircross II e EV 113 44 kWh 113 KM
Citroen C3 Aircross
Samochód zaprezentowano w czerwcu 2017 roku. Nawiązanie do standardowego C3 nie jest przypadkowe. Oba auta powstały na wspólnej płycie podłogowej.
Citroen C3 Aircross II e
Citroen C3 Aircross drugiej generacji to SUV segmentu B, bliźniaczy model Opla Frontery i bezpośredni konkurent przede wszystkim Dacii Duster.
Stylistycznie C3 Aircross i Opel Frotnera to pojazdy niemal identyczne. Różnice sprowadzają się do innego pasa przedniego i nieco zmienionego tyłu. Z przodu znajdziemy nowe logo marki Citroen i charakterystyczną sygnaturę świetlną, podzieloną na 3 segmenty. Generalnie samochód nie ma nic wspólnego z poprzednikiem o tej samej nazwie. Nowy Citroen C3 Aircross ma 4,39 metra długości, 1,79 m szerokości i 1,66 m wysokości, prześwit to równe 20 cm.
Producent podkreśla "największy w klasie" rozstaw osi, jest 2,67 m. Co ciekawe, mimo formalnej przynależności do segmentu B, samochodem będzie można przewieźć maksymalnie siedem osób (z kierowcą), dwie dodatkowe podróżują na składanych fotelach w bagażniku. Fotele można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię bagażową. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie - 330 litrów.
Wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie sporą ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dostęp do foteli drugiego i trzeciego rzędu zapewniają duże tylne drzwi.
Citroen C3 Aircross jest zbudowany na tej samej platformie Smart Car co hatchback C3, który został wprowadzony przez Citroena i oczywiście Opel Frontera. A to oznacza, że auto jest oferowane z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i wersji elektrycznej.
Hybrydowy Citroen C3 Aircross jest wyposażony w nowy układ napędowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) połączony z automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji, opracowany specjalnie do zastosowań hybrydowych. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz łańcuch rozrządu. Jednostka pracuje w cyklu Millera i połączona jest z zelektryfikowaną, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów e-DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 48 V umieszczonym pod podłogą.
Producent zapewnia, że podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać aż do 50% tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym i ładując akumulator podczas zwalniania. Oprócz zelektryfikowanego układu napędowego Citroen C3 Aircross jest dostępny z trzycylindrowym
silnikiem benzynowym Turbo o mocy 100 KM, łączonym z manualną skrzynią sześciobiegową. Ponadto Citroen C3 Aircross jest dostępny z
napędem elektrycznym (wyłącznie w wersji 5-osobowej). Układ korzysta z silnika o mocy 113 KM i akumulatora LFP o pojemności 44 kWh. Zasięg wg WLTP ma wynosić około 300 km, realnie będzie to nieco ponad 200 km.
Ładowanie możliwe jest z mocą do 100 kW, wówczas uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. ma trwać pół godziny. W 2025 roku pojawi się wersja z większym akumulatorem i zasięgiem (realnie ponad 300 km).
Warto poszukać samochodu z pakietem Pack Plus, który obejmuje m.in. 17-calowe felgi, 10,25-calowy ekran systemu infotainment, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-04