Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Citroen C4 III 1.2 PureTech 130 KM
Citroen C4
Citroen C4 to samochód klasy kompakt. W prostej linii auto jest następcą popularnego w końcu lat osiemdziesiątych Citroena BX oraz jeg następcy - modelu Xara. Citroen C4 zadebiutował w 2002 roku i - jak każdy z poprzedników - miał za zadanie zdetronizowanie Volkswagena Golfa. Pierwsza generacja produkowana była do 2010 roku - dwa lata wcześniej poddano ją liftingowi. Obecnie w ofercie francuskiej marki znajduje się druga generacja modelu, który - ze względu na stosunkowo wysokie ceny w salonach - cieszy się umiarkowaną popularnością. Duża utrata wartości sprawia, że auto jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym.
Citroen C4 III
Citroen Z4 III generacji został zaprezentowany w 2020 roku. Jest to klasyczny kompaktowy hatchback, którego nadwozie ma 436 cm długości, 180 cm szerokości i 152,5 cm wysokości, a to wszystko przy rozstawie osi 2670 mm. Pojemność bagażnika to 380 litrów.
Nadwozie może się podobać. Tylna szyba, to tak naprawdę dwie szyby przedzielone spojlerem, Citroen wrócił więc do rozwiązania zastosowanego w trzydrzwiowej wersji C4 I generacji.
Z kolei wnętrze zdominowane jest przed dwa duże wyświetlacze. Jedyne urozmaicenie stanowi fizyczny panel sterowania klimatyzacją.
O wysoki poziom komfortu mają zadbać nie tylko zaawansowane fotele (stosowane m.in. w C4 Cactus), ale również zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi.
Citroen C4 nie jest oferowany w wersji hybrydowej, ale będzie autem albo spalinowym lub elektrycznym. Elektryczna wersje e-C4 napędzana jest znanym z bateryjnych aut koncernu PSA silnikiem o mocy 136 KM, a energię czerpie w baterii o pojemności 50 kWh. Zgodnie z deklaracjami producenta ma to wystarczać do przejechanie do 350 km. Przy pomocy szybkiej ładowarki (100 kW) baterie można naładować do 80 proc w pół godziny. Prędkość maksymalna e-C4 została ograniczona do 150 km/h, zaś sprint do 100 km/h zajmuje 9,7 s.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-07