Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Cupra Leon 2.0 TSI 300 KM
Cupra Leon to model zaprezentowany pod koniec 2020 roku. Samochód to tak naprawdę Seat Leon w wydaniu Cupry, czyli nowej marki należącej do grupy Volkswagena (wcześniej jako Cupra oznaczano najmocniejsze wersje Seata).
Cupra Leon dostęny jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Samochód wyróżnia się stylistycznie nie tylko logiem Cupry, ale również agresywnymi zderzakami, tylnym dyfuzorem oraz nakładkami na progi. Ponadto zawieszenie jest niż w Seacie Leonie: o 25 mm na osi przedniej i 20 mm - na tylnej. Tylna oś może pochwalić się może systemem niezależnych wahaczy.
W momencie debiutu Cupra Leon dostępny był wyłącznie - jak na Cuprę przystało - z mocnymi napędami.
Gama dostępnych układów napędowych obejmowała 2-litrowe silniki TSI o mocy: 300 KM lub 310 KM. Ten ostatni oferowany był wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive (międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe). Wersje przednionapędowe wyposażone były w elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ). Wszystkie wersje silników współgrają z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Cupra Leon był dostępny również jako hybryda plug-in. Pod maską pracuje silnik 1,4 l TSI o mocy 150 KM (250 Nm) wspomagany elektrycznym motorem trakcyjnym generującym 115 KM. W sumie kierowca ma do dyspozycji 245 KM mocy systemowej i 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh zapewniają elektryczny zasięgo do 60 km (WLTP).
W kolejnych latach gama modelowa została poszerzona o słabsze jednostki napędowe, do silnika 1.5 TSI o mocy 150 KM włącznie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-12