chceauto.pl
x

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2018
Średnia cena
49 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1199 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1200 kg
Ładowność
582 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
125 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
177 km/h
Zasięg
630 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
215/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
445 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KMDacia Duster II 1.2 TCE 125 KM

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM

Dacia Duster

Dacia Duster to kompaktowy SUV, który debiutował na salonie w Genewie w 2010 roku. Samochód oparto na płycie podłogowej Dacii Logan, również wnętrze pochodzi z tego modelu. We wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano wersję po liftingu.

Od razu trzeba zdać sobie sprawę, że Dacia jest marką budżetową, co oznacza niskie ceny, ale również nieco gorsze materiały, wyposażenie czy niewielki wybór jednostek napędowych. Z drugiej strony, Duster jest najtańszym samochodem typu SUV dostępnym na polskim rynku. A to może kusić...

Dacia to marka należąca do Renault, nie jest więc niespodzianką, że Duster, podobnie jak inne modele rumuńskiej marki, oparty jest na francuskiej technologii. Auto debiutowało w 2010 roku stanowiąc wówczas sporą niespodziankę i spotykając się z ciepłym przyjęciem klientów.

Duster jest oferowany zarówno w wersji z napędem na przód, jak i obie osie - układ napędu wszystkich kół pochodzi z Nissana Qashqai (Renault wraz z Nissanem tworzą alians). System 4x4 działać może w trzech trybach - zwykłym (2WD), automatycznym, gdy napęd tylnej osi dołączany jest automatycznie po wykryciu poślizgu kół przedniej osi oraz zblokowanym, gdy moment obrotowy rozdzielany jest po równo między osiami (blokada jest wyłączona automatycznie podczas jazdy w większą prędkością).

Wybór jednostek napędowych nie jest szeroki. Samochód oferowano z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 105 KM oraz w wersji z tą samą jednostką i fabrycznym zasilaniem LPG. Alternatywę stanowi dobrze znany francuski diesel 1.5 dCi, który moc waha się między 90 a 110 KM. Niestety, wszystkie wersje wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych, który generuje kłopoty podczas miejskiej eksploatacji (potrafi się zapchać). Trzeba liczyć się również z usterkami osprzętu - naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu ulegają wtryskiwacze czy turbosprężarka. Gorzej, że zdarzają się również problemy z panewkami - lekarstwem jest regularna wymiana oleju, najlepiej co 10 tys. km.

Silnik benzynowy jest prostszy konstrukcyjnie, dlatego w zasadzie jedynym elementem, który zużywa się zauważalnie szybko są cewki zapłonowe (proces ten pogłębia eksploatacja na gazie). Niestety, w mieście nie zużywają mało paliwa, ratunkiem jest więc instalacja LPG.

Przy okazji liftingu w 2013 rok ofertę poszerzyła jednostka benzynowa 1.2 TCe. Silnik ten stracił niestety swój największy atut, a więc prostotę konstrukcji. Otóż moc 125 KM osiągana jest dzięki zastosowaniu turbosprężarki, a więc jednostka została zbudowana wg zasady downsizingu. W praktyce nie ma co liczyć na niższe spalanie, przyjemność z jazdy będzie wysoka (płaska krzywa momentu obrotowego i duża wartość), ale trzeba się liczyć ze zwiększoną usterkowością.

Wnętrze Dacia Duster jest proste, a zastosowane materiały nie najwyższej jakości, twarde. W efekcie z czasem wnętrze zaczyna generować różne denerwujące dźwięki, do których właściwie można się tylko przyzwyczaić. Plastiki są również podatne na zarysowania, podobnie jak lakier nadwozia. Parcieją uszczelki drzwi, czasem psuje się centralny zamek. Generalnie są to drobne usterki, z którymi trzeba żyć, ale które nie unieruchamiają samochodu. Nawet spotykana czasem awaria napędu 4x4 (który potrafi się samoczynnie rozłączyć) wymaga jedynie reinstalacji oprogramowania.

Minusem Dustera jest wynik w testach zderzeniowych (tylko 3 gwiazdki). Warto jednak pamiętać, że wpływa na taki stan rzeczy miał również niski poziom wyposażenia, a nie błędy konstrukcyjne.

Na rynku wtórnym dostępne zarówno samochody z polskich salonów i udokumentowanym przebiegiem (a często również gwarancją, która standardowo wynosi 3 lata i limitowana jest przebiegiem 100 tys. km), jak również sprowadzane, zwykle w najlepszych wersjach wyposażeniowych, z napędem na wszystkie koła i silnikami wysokoprężnymi. Należy liczyć się z tym, że niektóre z nich mają powypadkową przeszłość.

Na Dacię Duster trzeba patrzeć przez pryzmat ceny. Mając to w pamięci, na wszelkie niedogodności można przymknąć oko.

Dacia Duster II

Dacia Duster II generacji została zaprezentowana podczas salonu we Frankfurcie jesienią 2017 roku, niedługo później rozpoczęła się produkcja.

Stylistycznie samochód stanowi rozwinięcie koncepcji Dustera I. Samochód odrobinę urósł (ma 434 cm długości, o 3 cm więcej niż poprzednik) i wyładniał. Kokpit jest zupełnie nowy.

Duster II również oferowany jest z napędem na koła przednie lub na obie osie.

W porównaniu do poprzednika znacznie poszerzyła się lista dostępnego wyposażania, na której znalazł się m.in. system kamer 360, skórzana tapicerka czy system dostępu bezkluczykowego.

W 2021 roku Duster II został poddany liftingowi. Zmiany nie były jednak spektakularne. Zachowano dotychczasowy kształt zderzaka i reflektorów, na których zmieniono jednak lokalizację ledowego paska świateł dziennych, który jednocześnie przybrał kształt litery Y. Odrobinę zmieniła się atrapa chłodnicy.

Również z tyłu jedyną zauważalną nowością jest motyw litery Y w światłach zespolonych.

Nowością w kabinie jest wysoka środkowa konsola z szerokim podłokietnikiem, przesuwanym na długości 70 mm. Jest wyposażona w zamykany schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB dla pasażerów z tyłu w zależności od wersji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-12-28

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Dacia Duster III (2024). Polskie ceny są atrakcyjne2024-03-27Dacia Duster III generacji oficjalnie2023-11-30Dacia Duster 2022 bez retuszu2022-02-14Dacia Duster po liftingu. Co dokładnie się zmieniło?2021-09-27Dacia Duster po liftingu. Ceny2021-07-06Dacia Duster po liftingu2021-06-22

Ogłoszenia

Dacia Duster

Dacia Duster

pomorskie

46 000 zł
Dacia Duster

Dacia Duster

dolnośląskie

39 900 zł
Dacia Duster

Dacia Duster

dolnośląskie

46 900 zł

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Honda HR-V

Honda HR-V

1.5 i-VTEC 130 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 57 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Captur

Renault Captur

1.2 TCe 120 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 53 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

1.6 128 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 41 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

1.2 DIG-T 115 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 66 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

1.6 Mivec 117 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 56 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Kadjar

Renault Kadjar

1.2 TCe 130 KM benzyna2018crossoverręcznaprzedni
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność

Dacia Duster II 1.2 TCE 125 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS