chceauto.pl
x

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
122 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Pojemność
1330 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1845 kg
Ładowność
515 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
198 km/h
Zasięg
590 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
376 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.4 s.
Prędkość maksymalna
180 km/h

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KMDacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM

Dacia Duster

Dacia Duster to kompaktowy SUV, który debiutował na salonie w Genewie w 2010 roku. Samochód oparto na płycie podłogowej Dacii Logan, również wnętrze pochodzi z tego modelu. We wrześniu 2013 roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano wersję po liftingu.

Od razu trzeba zdać sobie sprawę, że Dacia jest marką budżetową, co oznacza niskie ceny, ale również nieco gorsze materiały, wyposażenie czy niewielki wybór jednostek napędowych. Z drugiej strony, Duster jest najtańszym samochodem typu SUV dostępnym na polskim rynku. A to może kusić...

Dacia to marka należąca do Renault, nie jest więc niespodzianką, że Duster, podobnie jak inne modele rumuńskiej marki, oparty jest na francuskiej technologii. Auto debiutowało w 2010 roku stanowiąc wówczas sporą niespodziankę i spotykając się z ciepłym przyjęciem klientów.

Duster jest oferowany zarówno w wersji z napędem na przód, jak i obie osie - układ napędu wszystkich kół pochodzi z Nissana Qashqai (Renault wraz z Nissanem tworzą alians). System 4x4 działać może w trzech trybach - zwykłym (2WD), automatycznym, gdy napęd tylnej osi dołączany jest automatycznie po wykryciu poślizgu kół przedniej osi oraz zblokowanym, gdy moment obrotowy rozdzielany jest po równo między osiami (blokada jest wyłączona automatycznie podczas jazdy w większą prędkością).

Wybór jednostek napędowych nie jest szeroki. Samochód oferowano z benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 105 KM oraz w wersji z tą samą jednostką i fabrycznym zasilaniem LPG. Alternatywę stanowi dobrze znany francuski diesel 1.5 dCi, który moc waha się między 90 a 110 KM. Niestety, wszystkie wersje wysokoprężne wyposażone są w filtr cząstek stałych, który generuje kłopoty podczas miejskiej eksploatacji (potrafi się zapchać). Trzeba liczyć się również z usterkami osprzętu - naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu ulegają wtryskiwacze czy turbosprężarka. Gorzej, że zdarzają się również problemy z panewkami - lekarstwem jest regularna wymiana oleju, najlepiej co 10 tys. km.

Silnik benzynowy jest prostszy konstrukcyjnie, dlatego w zasadzie jedynym elementem, który zużywa się zauważalnie szybko są cewki zapłonowe (proces ten pogłębia eksploatacja na gazie). Niestety, w mieście nie zużywają mało paliwa, ratunkiem jest więc instalacja LPG.

Przy okazji liftingu w 2013 rok ofertę poszerzyła jednostka benzynowa 1.2 TCe. Silnik ten stracił niestety swój największy atut, a więc prostotę konstrukcji. Otóż moc 125 KM osiągana jest dzięki zastosowaniu turbosprężarki, a więc jednostka została zbudowana wg zasady downsizingu. W praktyce nie ma co liczyć na niższe spalanie, przyjemność z jazdy będzie wysoka (płaska krzywa momentu obrotowego i duża wartość), ale trzeba się liczyć ze zwiększoną usterkowością.

Wnętrze Dacia Duster jest proste, a zastosowane materiały nie najwyższej jakości, twarde. W efekcie z czasem wnętrze zaczyna generować różne denerwujące dźwięki, do których właściwie można się tylko przyzwyczaić. Plastiki są również podatne na zarysowania, podobnie jak lakier nadwozia. Parcieją uszczelki drzwi, czasem psuje się centralny zamek. Generalnie są to drobne usterki, z którymi trzeba żyć, ale które nie unieruchamiają samochodu. Nawet spotykana czasem awaria napędu 4x4 (który potrafi się samoczynnie rozłączyć) wymaga jedynie reinstalacji oprogramowania.

Minusem Dustera jest wynik w testach zderzeniowych (tylko 3 gwiazdki). Warto jednak pamiętać, że wpływa na taki stan rzeczy miał również niski poziom wyposażenia, a nie błędy konstrukcyjne.

Na rynku wtórnym dostępne zarówno samochody z polskich salonów i udokumentowanym przebiegiem (a często również gwarancją, która standardowo wynosi 3 lata i limitowana jest przebiegiem 100 tys. km), jak również sprowadzane, zwykle w najlepszych wersjach wyposażeniowych, z napędem na wszystkie koła i silnikami wysokoprężnymi. Należy liczyć się z tym, że niektóre z nich mają powypadkową przeszłość.

Na Dacię Duster trzeba patrzeć przez pryzmat ceny. Mając to w pamięci, na wszelkie niedogodności można przymknąć oko.

Dacia Duster II FL

Dacia Duster II generacji została zaprezentowana podczas salonu we Frankfurcie jesienią 2017 roku, niedługo później rozpoczęła się produkcja.

Stylistycznie samochód stanowi rozwinięcie koncepcji Dustera I. Samochód odrobinę urósł (ma 434 cm długości, o 3 cm więcej niż poprzednik) i wyładniał. Kokpit jest zupełnie nowy.

Duster II również oferowany jest z napędem na koła przednie lub na obie osie.

W porównaniu do poprzednika znacznie poszerzyła się lista dostępnego wyposażania, na której znalazł się m.in. system kamer 360, skórzana tapicerka czy system dostępu bezkluczykowego.

W 2021 roku Duster II został poddany liftingowi. Zmiany nie były jednak spektakularne. Zachowano dotychczasowy kształt zderzaka i reflektorów, na których zmieniono jednak lokalizację ledowego paska świateł dziennych, który jednocześnie przybrał kształt litery Y. Odrobinę zmieniła się atrapa chłodnicy.

Również z tyłu jedyną zauważalną nowością jest motyw litery Y w światłach zespolonych.

Nowością w kabinie jest wysoka środkowa konsola z szerokim podłokietnikiem, przesuwanym na długości 70 mm. Jest wyposażona w zamykany schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB dla pasażerów z tyłu w zależności od wersji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-12

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Dacia Duster III (2024). Polskie ceny są atrakcyjne2024-03-27Dacia Duster III generacji oficjalnie2023-11-30Dacia Duster 2022 bez retuszu2022-02-14Dacia Duster po liftingu. Co dokładnie się zmieniło?2021-09-27Dacia Duster po liftingu. Ceny2021-07-06Dacia Duster po liftingu2021-06-22

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

1.5 T-Gdi 163 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 93 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

1.3T MHEV 140 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 122 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Captur

Renault Captur

1.3 TCe Mild Hybrid 140 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 108 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Sportage

Kia Sportage

1.6 T-GDI 150 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 161 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

1.3 DIG-T MHEV 140 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 160 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Austral

Renault Austral

1.3 TCe Mild Hybrid 140 KM benzyna2024crossoverręcznaprzedni
cena średnia 145 000 zł
OCENY
Dostępność

Dacia Duster II FL 1.3 TCe 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS