Podczas prezentacji planu strategicznego na początku 2021 r. Dacia zapowiedziała początek nowego rozdziału w swojej historii.
Teraz nabiera on konkretnych kształtów wraz ze zmianą wizerunku marki. Pojawiają się nowe logo, nowy znak, nowe kolory, nowe obszary działalności, choć marka nie odcina się od swoich korzeni. Dacia chce mocniej eksponować ważne dla niej wartości: prostotę, solidność i przystępną cenę.
Przede wszystkim pojawi się nowy logotyp i nowy znaku graficzny. Oba elementy zostały opracowane przez wewnętrzny dział projektowy Dacii. Chodziło o to, aby wyrazić to co jest esencją i fundamentem marki od jej powstania.
Dacia - nowa czcionka
Centralnym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp. Design liter jest świadomie minimalistyczny – „D” wygląda jak odwrócone „C” – by wizualnie oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość. Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych.
Znak jest kwintesencją logo: połączone litery „D” i „C” są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi.
Cała grafika marki jest świadomie minimalistyczna – ma przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze. Poszczególne elementy graficzne zapewniają spójność całości, a jednocześnie umożliwiają tworzenie atrakcyjnych treści cyfrowych.
Paleta kolorystyczna skupiona wokół zieleni w odcieniu khaki sugeruje bliskość z naturą. Paletę uzupełniają dodatkowe kolory: ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta, piasek oraz dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni.
Nowa identyfikacja wizualna Dacii będzie wdrażana od czerwca 2021 roku w różnych kanałach komunikacji, m.in. na stronach internetowych marki, w reklamie czy broszurach. Salony Dacii będą stopniowo wprowadzać nową identyfikację od początku 2022 roku. Na samochodach nowe logo i znak pojawią się dopiero w drugim półroczu 2022.