W dwa lata po zakończeniu produkcji w cennikach Land Rovera znów pojawi się legendarny Defender! Dla uczczenia 70-lecia powstania marki firma zbuduje limitowaną do 150 egzemplarzy, limitowaną wersję Defendera z silnikiem V8 o mocy 405 KM.
Defender Works V8
Wolnossący silnik o pojemności 5,0 l generuje 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego. Dla porównania standardowy Defender z końca seryjnej produkcji (z silnikiem Diesla) legitymował się mocą 122 KM i momentem obrotowym 360 Nm!
Nie dziwi więc, że Defender Works V8 to najmocniejsza i zarazem najdynamiczniejsza wersja Defendera stworzona kiedykolwiek przez Land Rovera. Potężny silnik sprawia, że samochód przyspiesza od 0-96 km/h w 5,6 sek. Prędkość maksymalna, z uwagi na terenową charakterystykę zawieszenia i opon (AT) ograniczona została do 170 km/h.
Defender Works V8
Samochody z serii 70th Edition wyposażone będą w 8-biegową automatyczną skrzynię ZF z trybem Sport. Standard obejmuje również ulepszony układ hamulcowy, zmodyfikowane zawieszenie (sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory) oraz unikatowe 18-caloww obręcze z oponami All-Terrain w rozmiarze 265/65 R18.
Dostępnych będzie 8 standardowych kolorów nadwozia, w tym 2 satynowe – z kontrastowym dachem, nadkolami oraz atrapą chłodnicy w kolorze Santorini Black. Powiew nowoczesności zapewniają reflektory wykonane w technologii LED.
Defender Works V8
We wnętrzu deska rozdzielcza, boczki drzwi, podsufitka oraz sportowe fotele Recaro obszyte są skórzaną tapicerką najwyższego gatunku – Windsor Leather. Dodatkowo Defender wyposażony zostanie w „klasyczny” system rozrywki pokładowej Land Rover Classic.
Zakup Land Rover Defender Works V8, zarówno w wersji 90, jak i 110 cali, będzie możliwy przez dział Land Rover Classic. Cena na rynku brytyjskim wyniesie od 150,000 GBP za wersję z rozstawem osi 90”.
Wybrane zestawy inspirowane modelem Defender Works V8 będą wkrótce oferowane przez dział Land Rover Classic, m.in. systemy zwiększające moc silnika Diesel, układy zawieszenia czy zestawów hamulcowych.