Land Rover poszerza gamę dostępnych jednostek napędowych w modelu Defender. Wśród nowości są sześciocylindrowe diesle oraz hybryda plug-in.
Land Rover Defender
Nowa generacja Land Rovera Defender została zaprezentowana we wrześniu ubiegłego roku. Już od premiery gama silnikowa była bogata - w ofercie znalazły się m.in. diesle o mocy 200 i 240 KM, a także benzynowy czterocylindrowy silnik o mocy 300 KM i sześciocylindrowa hybryda typu mild o mocy 400 KM.
Teraz do gamy dołącza m.in. wersja P400e, a więc hybryda typu plug-in. Hybrydowy napęd składa się z czterocylindrowego silnika spalinowego o mocy 300 KM, który współpracuje z elektrycznym silnikiem generującym 143 KM. Moc systemowa to 404 KM. Pojemność akumulatora wynosi 19,2 kWh, co ma wystarczać do pokonania do 43 kilometrów bez zużywania benzyny.
Land Rover Defender
Przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 50 kW ładowanie do 80 procent pojemności baterii trwa 30 minut.
Samochód ma świetne osiągi. Do 100 km/h rozpędza się w 5,6 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 210 km. Hybrydowy Defender może również pociągnąć przyczepę o masie do 3 ton!
Land Rover Defender
Ze względu na konieczność zmieszczenia baterii hybrydowy napęd plug-in będzie dostępny tylko w dłuższej wersji Defendera, oznaczonej 110.
Nowością są również sześciocylindrowe silniki wysokoprężne z serii Ingenium. Jednostka o pojemności 3.0, wyposażona w technologię mild-hybrid, dostępna będzie w trzech wersjach: D200, D250 i D300. Wersja D200 (200 KM i 500 Nm) zastąpi obecnie stosowaną D200 z silnikiem czterocylindrowym, podobnie jak D250 (249 KM i 570 Nm) zastąpi D240.
Najmocniejsza wersja wysokoprężna, a więc D300 rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s.
Land Rover Defender na wideo:
Land Rover Defender z nowymi silnikami - GALERIA ZDJĘĆ