Land Rover zaprezentował model Defender z silnikiem V8. To pierwszy raz w historii tego modelu.
Land Rover Defender V8
Do tej pory na szczycie gamy Defendera stała hybrydowa wersja plug-in. Samochód oznaczony P400e napędzany jest hybrydowym układem o mocy systemowej 404 KM. Minimalnie słabsza jest spalinowa wersja P400, która napędzana jest przez przez sześciocylindrowy silnik o mocy 400 KM.
Teraz jednak obie te odmiany muszą ustąpić miejsca Defenderowi V8. Pod maską tego pojazdu pracuje pięciolitrowa jednostka, która dzięki doładowaniu generuje 525 KM mocy i 625 Nm momentu obrotowego. Tym samym jest to najmocniejszy Land Rover Defender w całej historii tego modelu.
Land Rover Defender V8
right]Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów. Samochód w krótszej wersji (90) przyśpiesza do 100 km/h w 5,2 s, prędkość maksymalna wynosi 240 km. Potężny silnik z połączeniu z kanciastym, mało opływom nadwoziem i wysoką masą oznacza spore zużycie paliwa - producent podaje, że średnio wynosi ono 14,5 l/100 km. W praktyce na pewno będzie wyższe.
Mocny silnik wymusił kilka zmian technicznych. Defender V8 otrzymał nowy tylny, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy oraz grubszy stabilizator. Wśród trybów jazdy Terrain Repsonse pojawił się nowy tryb Dynamic, w którym poprawiono reakcję na gaz i ruchy kierownicą.
Land Rover Defender V8
Nowością jest również opcjonalny ekran systemu infotainment o przekątnej 11,4 cala. Do tej pory ekran mógł mieć najwyżej 10 cali.
Z zewnątrz Defender V8 wyróżnia głównie dwoma podwójnymi końcówkami układu wydechowego oraz zarezerwowanymi dla tego modelu 22-calowymi felgami. Skrywają one 20-calowe tarcze hamulcowe z niebieskimi zaciskami.
W Wielkiej Brytanii Land Rover V8 w wersji krótszej (90) będzie kosztował od 98,505 funtów netto. Na dłuższą wersję 110 trzeba przygotować przynajmniej 101,150 funtów. Europejskie ceny brutto będą wynosić około 200 tys. euro.
Land Rover Defender V8 na wideo:
Land Rover Defender z silnikiem V8! - GALERIA ZDJĘĆ