chceauto.pl
x

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.70 (oceny: 10)
Rok produkcji
2014
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1353 kg
Ładowność
462 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
11.3 s.
V max
190 km/h
Zasięg
940 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
359 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KMDS DS4 I 1.6 HDI 115 KM

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM

DS DS4

Citroen DS4 to kompaktowy samochód, który zaprezentowano na salonie w Paryżu, jesienią 2010 roku. Auto stanowi bardziej ekskluzywną wersję Citroena C4 drugiej generacji - oba modele debiutowały równocześnie, a ich stylistyka jest zbliżona.

Różne jest jednak wyposażenie (znacznie bardziej bogate w DS4) i częściowo jednostki napędowe (w DS4 nie znajdziemy najsłabszych montowanych w C4). To wszystko wpływa na wyższą cenę DS4, ale to nie jest niespodzianka - model ten jest drugim kolejnym po DS3, którym Citroen buduje linię pojazdów zaliczanych do klasy premium.

DS DS4 I

DS 4 debiutował w 2011 roku, wówczas jako luksusowy kompaktowy model Citroena, w dużej mierze oparty ma modelu C4. W 2015 roku DS stał się samodzielną marką, a DS 4 - jej pierwszym modelem. W tym samym czasie samochód poddano liftingowi.

W jego ramach DS 4 otrzymał zmienioną przednią część nadwozia. Zmieniono osłonę chłodnicy, pas przedni oraz kształt wykonanych w technologii LED świateł. Oczywiście usunięto logo Citroena, zastępując logiem marki DS.

Jednocześnie poszerzono listę dostępnego wyposażenia. Pojawiła się np. kamera cofania czy system infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym (dzięki niemu z deski zniknęło... 12 przycisków), system kontroli trakcji Intelligent Traction Control, monitorowania martwego kąta czy bezkluczykowego dostępu.

Ponadto gama modelowa została poszerzona o nowy pojazd o nazwie DS4 Crossback. Model ten zachował kształt nadwozia DS4, ale otrzymał podniesione o 3 cm zawieszenie, zmienione zderzaki oraz plastikowe nakładki na błotniki. Napędu na cztery koła brak.

DS4 jako pierwszy model marki DS zadebiutował na salonie we Frankfurcie jesienią 2015 roku, a jego produkcję zakończono w 2018 roku.


Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-12-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

DS 4 drugiej generacji2021-08-30DS4 Crossback. Ceny2016-02-14DS4 po liftingu. I nowość: DS4 Crossback2015-09-02Koniec Citroena C4. Co go zastąpi?2018-07-10DS7 Crossback. Ceny w Polsce2018-02-05Citroen DS6 do produkcji2014-08-25

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Fiat Bravo

Fiat Bravo

1.6 Mjet 120 KM diesel2014hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A3

Audi A3

1.6 TDI 105 KM diesel2014hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai i30

Hyundai i30

1.6 CRDi DPF 110 KM diesel2014hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.5 dCi 110 KM diesel2014hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.6 TDI 105 KM diesel2014hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 37 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

16d 116 KM diesel2014hatchback 5drautomattylny
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność

DS DS4 I 1.6 HDI 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS