chceauto.pl
x

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2011
Średnia cena
16 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1248 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
75 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
165 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
27 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
185 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KMFiat 500 II 1.3 Mjet 75 KMFiat 500 II 1.3 Mjet 75 KMFiat 500 II 1.3 Mjet 75 KMFiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM

Fiat 500 to dla Włochów coś więcej niż samochód. Pierwsza generacja była w Italii tym, czym w Polsce popularny Maluch – samochód zmotoryzował niemal cały kraj.

Druga, zaprezentowana w 2007 roku również okazała się kamieniem milowym w historii marki. Dzięki owacyjnemu przyjęciu stojąca na skraju bankructwa firma znów (przynajmniej przez jakiś czas) zaczęła przynosić zyski.

Chociaż od debiutu modelu minęło już trochę czasu, auto wciąż oferowane jest w salonach jako nowe. Na co zwracać szczególną uwagę w czasie zakupu egzemplarzy z drugiej ręki?

Okrzyknięte „Samochodem Roku 2008” auto powstało w oparciu o płytę podłogową II generacji Fiata Pandy. Oba auta mają identyczny rozstaw osi (2300 mm) oba produkowane też były w polskiej fabryce Fiata w Tychach.

Zaprojektowany w stylu retro pojazd to propozycja skierowana do estetów. Mierzące 3,56 m nadwozie – chociaż w teorii czteroosobowe – podobnie jak niegdyś Maluch zapewnia względny komfort jedynie dwójce dorosłych. Typowo miejskie zastosowanie zdradza też bagażnik o pojemności zaledwie 185 l. „Pięćsetka” nie jest jednak samochodem mogącym konkurować z typowymi reprezentantami segmentu A – małego Fiata kupuje się głównie ze względu na wygląd, a nie właściwości przewozowe czy jezdne.

Tych ostatnich pozazdrościć może mu jednak niejeden pojazd konkurencji. Autko – jak przystało na „Włocha” – może się pochwalić znakomitym prowadzeniem. Układ kierowniczy jest precyzyjny i daje doskonałe „czucie” kół – tylne zawieszenie (belka skrętna) zestrojono tak, by przy odrobinie wprawy kierowca mógł cieszyć się nadsterownością. Nie bez przyczyny za kierownicą wielu z pozoru damskich „Pięćsetek” spotkać można mężczyzn w sile wieku. Prowadzenie mało którego auta tego segmentu zapewnia tyle frajdy, co małego Fiata z Tychów.

Chociaż powszechna opinia o produktach Fiata nie jest zbyt dobra,
„Pięćsetka” wyróżnia się raczej na plus. Auto ma opinię całkiem solidnego, - usterki wykluczające z dalszej jazdy w zasadzie się nie zdarzają. Na szybkie zużycie narażone są elementy metalowo-gumowe zawieszenia: wahacze (wymieniane w całości) czy łączniki stabilizatorów. Do niezbyt trwałych należą też podatne na wycieki amortyzatory. W „energicznie” eksploatowanych egzemplarzach często dochodzi również do przyspieszonego zużycia układu hamulcowego.

Jednostki napędowe mają opinię solidnych, chociaż – za wyjątkiem wysokoprężnego 1,3 Multijet – nie należą do przesadnie oszczędnych. Trapią je też drobne usterki osprzętu i wycieki oleju (pokrywa rozrządu, uszczelniacze wału, czujniki). W przypadku jednostki wysokoprężnej często przedwcześnie zużywa się sprzęgło – to wina nieumiejętnego obchodzenia się kierowców z charakterystycznym dla doładowanego diesla nagłym przyrostem momentu obrotowego.

Jako źródło większości drobnych problemów użytkownicy wskazują instalację elektryczną (np. zawieszające się radio), podatne na usterki alternatory (pękające obudowy) czy „wariującą” elektronikę (samochód często informuje kierowcę o „wirtualnych awariach”). Kosztowną usterką (około 100-1500 zł) może być awaria elektrycznego wspomagania kierownicy City. Usterka objawia się zanikiem wspomagania – do wymiany nadaje się wówczas cała kolumna z elektrycznym silnikiem (w samochodzie nie ma układu hydraulicznego). Na szczęście, przy większości usterek natury mechanicznej pokrewieństwo z Pandą sprawia, że ceny części i robocizny są niskie.

Radzimy też skontrolować auto od spodu i – po zakupie – zainwestować w konserwację. W niektórych egzemplarzach pojawiają się już pierwsze szkody spowodowane rdzą.

W 2015 roku, po siedmiu latach od premiery, zdecydowali się zaprezentować jej kolejną generację. Chociaż producent wspomina o „nowym modelu”, w rzeczywistości mamy do czynienia z liftingiem dobrze znanego pojazdu.

W konstrukcji auta zmieniono przeszło 1800 elementów. Mimo tego, zarówno wymiary, jak i paleta jednostek napędowych – w zasadzie - pozostały bez zmian.

„Nowego” Fiata 500 poznamy po reflektorach przednich zintegrowanych z kierunkowskazami i – wykonanych w technologii LED - światłach do jazdy dziennej tworzących „obwódkę” świateł drogowych. Ponadto zmieniły się też – nieznacznie – chromowane listwy ozdobne pasa przedniego, czy – zaprojektowane od podstaw – tylne lampy zespolone.

W kabinie znajdziemy teraz m.in. zamykany schowek przed pasażerem, nowe tapicerki, boczki drzwi i wygłuszenia. Na liście opcji pojawił się też zaprojektowany przez Magneti Marelli elektroniczny panel wskaźników o przekątnej 7 cali.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-07-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

2,5 mln Fiatów 500 z Tychów!2021-03-23Fiat 500 Star i Rockstar2019-05-22Fiat 500 sprzedany 2 miliony razy2017-07-10Fiat 500S po modernizacji2016-06-13Fiat 500 po liftingu coraz bliżej2015-06-11Milion sztuk Fiata 500!2012-11-21

Fiat 500 CRASHTEST

Fiat 500 - AKCJE NAWROTOWE

2007-12-20Polski dystrybutor samochodów poinformował, że w niektórych samochodach Fiat, Lancia oraz Alfa Romeo, przednie i tylne przewody hamulcowe nie zostały wykonane we właściwy sposób. Wada ta, w skrajnych przypadkach może doprowadzić do nieprawidłowego działania układu hamulcowego.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 2333 samochodów, wyprodukowanych w październiku i listopadzie 2007 r. we Włoszech i Polsce. Szczegółowe informacje pozwalające na identyfikację wadliwego samochodu:

Miejsce produkcji: Bielsko Biała
Zakres numerów nadwozia:32289-46519
Okres produkcji: 11/10/2007-15/11/2007
Liczba wadliwych pojazdów: 32
2008-11-12Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach siedmiu modeli Fiata i dwóch modeli Lancii, z powodu usterki listwy wtryskowej, może dojść do rozszczelnienia układu paliwowego. W skrajnym przypadku istnieje minimalne prawdopodobieństwo wystąpienia zapłonu.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych we Włoszech, Turcji i Polsce w okresie od września do października 2008 r.

W Polsce nabytych zostało 21 samochodów modeli objętych kampanią serwisową.

plik pdf
2009-03-13W niektórych egzemplarzach modelu 500, może dojść do poluzowania śrub mocujących tarczę kotwiczną hamulców tylnych do belki zawieszenia. Może to prowadzić do blokady tylnych kół, a tym samym - zagrożenia dla ruchu drogowego.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 316 samochodów Fiat 500, o numerach VIN: od 00206893 do 00279954.
2015-04-24Niektóre samochody marki Fiat Panda i 500, wyprodukowane w Polsce i we Włoszech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. modelach zaczepy przednich pasów bezpieczeństwa mogą nie spełniać swojej roli podczas ewentualnego zderzenia lub wypadku.

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Ka

Ford Ka

1.3 TDCi 75 KM diesel2011hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność

Fiat 500 II 1.3 Mjet 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS