chceauto.pl
x

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KM

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2020
Średnia cena
57 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1499 cm3
Silnik
diesel
Waga
1395 kg
Ładowność
380 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
95 KM
0-100 km/h
14 s.
V max
160 km/h
Zasięg
840 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Zbiornik paliwa
52 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
356 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KMFord Ecosport 1.5 TDCI 95 KM

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KM

W polskich salonach model Ecosport zadebiutoiwał z początkiem 2018 roku - przy okazji gruntownego liftingu "światowego" modelu produkowanego w tej formie od 2021 roku. W stosunku do poprzednika przekonstruowano i przemodelowano aż 2300 części. W przeciwieństwie do poprzednika auto nie trafia już na Stary Kontynent zza oceanu. Jego budową zajmuje się fabryka Forda w miejscowości Krajowa (Rumunia).

Dzięki korektom wyglądu samochód lepiej wpisuje się teraz w rodzinę crossoverów Forda, której członkami są też modele Edge i Kuga. Wbrew pozorom, co może szczególnie spodobać się nabywcom, auto nie boi się dróg o gorszej nawierzchni. Nawet w najcięższej, wysokoprężnej odmianie 1,5 l TDCI prześwit wynosi 160 mm, a w wersjach z benzynowym 1,0 l EcoBoost – aż 190 mm. Całkiem nieźle prezentują się też kąty: natarcia (21 stopni), zejścia (33 stopnie) i rampowy (23 stopnie). Oznacza to, że nawet bez napędu 4x4 (opcja) można śmiało zjechać z utwardzonych dróg.

Napęd 4x4 dostępny jest wyłącznie z wysokoprężnym silnikiem 1,5 l EcoBlue o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Jednostka standardowo oferowana jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W układzie napędu 4x4 zastosowano sprzęgło typu Haldex, co oznacza, że w normalnych warunkach 100 proc. momentu obrotowego trafia na koła przedniej osi. Gdy elektronika wykryje uślizg przednich kół, moc może być rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła w stosunku 50:50.

Mniej wymagający mogą się zdecydować na przednionapędowe odmiany Forda EcoSport. Zwolennicy silników wysokoprężnych mają wówczas do wyboru jednostkę 1,5 l TDCi o mocy 100 KM standardowo oferowaną z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Dla osób ceniących sobie kulturę pracy silników benzynowych przewidziano trzycylindrową jednostkę 1,0 l EcoBoost w dwóch wariantach mocy: 125 KM i 140 KM. Obie standardowo oferowane są z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Słabsza odmiana współpracować może z sześciostopniową przekładnią automatyczną.

Podstawowa wersja benzynowa generująca 125 KM i 170 Nm całkiem nieźle radzi sobie z ważącym 1324 kg autem. Samochód w takiej konfiguracji osiąga setkę w 11,6 s. od startu i zużywa średnio około 7 l benzyny na 100 km.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-02-24

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Ford EcoSport. Jeden z tańszych crossoverów2021-08-21Ford Ecosport w wersji Active2020-11-09Ford EcoSport po modernizacji2017-09-06Ford Ecosport już w Polsce. Znamy ceny2018-01-29Nowy Ford EcoSport. Polski debiut2017-12-11Ford EcoSport z Europy2017-10-16

Ford Ecosport 1.5 TDCI 95 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS