Polscy klienci mogą już zamawiać pierwszy model z nowej rodziny Forda – Fiestę Active. Nawiązujące do crossoverów pojazdy oferowane są właśnie w promocyjnych cenach.
Ford Fiesta Active
Modele Active wyróżniają się pakietem stylistycznym obejmującym m.in. przeprojektowane zderzaki, listwy ochronne progów i nadkoli czy relingi. W przypadku Fiesty Active cechami charakterystycznymi są również standardowe, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, zwiększony o 19 mm prześwit i szerzej rozstawione koła. Wkrótce rodzina Active obejmować ma też pozostałe osobowe modele amerykańskiej marki. W jej ramach oferowane będą np. modele: KA+ Active i Focus Active.
Polscy nabywcy mają do wyboru cztery odmiany benzynowe i jednego diesla. Wszystkie silniki mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Amatorzy jednostek o zapłonie iskrowym wybierać mogą spośród gamy trzycylindrowego 1,0 EcoBoost rozwijającego: 85 KM, 100 KM, 125 KM lub 140 KM.
Ford Fiesta Active
Podstawowy model (85 KM) to wydatek 56 420 zł. Auto wyceniono wprawdzie na 62 050 zł, ale w ramach rozpoczęcia sprzedaży Ford przygotował cenniki promocyjne. Kolejne wersje wyceniono (w promocji) na: 60 470 (100 KM), 64 470 (125 KM) i 66 870 (140 KM). Wszystkie oferowane są standardowo z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Jedyny automat (o sześciu przełożeniach) w ofercie dostępny jest opcjonalnie dla odmiany o mocy 125 KM, a tak skonfigurowane auto wycenione zostało na 71 920 zł.
Mniej problemów z wyborem mają zwolennicy diesli. Jedyny wysokoprężny motor – 1,5 l TDCI o mocy 120 KM - wyceniony został na 71 920 zł (77 550 zł bez promocji).
Ford Fiesta Active
W podstawowej odmianie - Fiesta Active I - klienci otrzymują m.in.: manualną klimatyzację, radio z systemem multimedialnym SYNC3 (dotykowy wyświetlacz 6,5 cala, sterowanie z kierownicy, dwa złącza usb, Bluetooth i AppLink), sportowe fotele (kierowcy z regulacją podparcia lędźwi) czy kierownicę. Bez żadnych dopłat otrzymamy też np. komplet poduszek powietrznych (z kurtynami obejmującymi oba rzędy) i opcję wyboru tryby jazdy czy 4,2-calowy, monochromatyczny wyświetlacz między zegarami.