Ford Fiest VII generacji debiutował w drugiej połowie 2008 roku. Samochód jest więc na rynku już 4 lata, jednak nie zdołał - przynajmniej w Polsce - zdobyć popularności. Czemu tak się stało? Główny powód to zapewne cena. Fiesta jest bowiem ładnym samochodem, który dobrze się prowadzi i może być bardzo bogato wyposażony. Ma więc wszystko, co trzeba, by stać się bestsellerem....
Ford Fiesta
]Po czterech latach od debiutu Ford zdecydował się na przeprowadzenie liftingu. Zmiany są poważne, ponieważ przód samochodu upodobnił się do innych, nowych modeli, z najnowszym Mondeo na czele. Osłona chłodnicy jest więc bardzo duża i przypomina nieco... Aston Martina. Ponadto wygospodarowano miejsce na światła do jazdy dziennej. Wcześniej Fiesta była pozbawiona tego udogodnienia.
Natomiast wnętrze małego Forda zmieniło się minimalnie. W zasadzie ograniczono się do wprowadzenia nowych, nieco lepszych materiałów, poszerzono również listę wyposażenie opcjonalnego.
Ford Fiesta
Jedną z nowości jest system MyKey. Jest to swego rodzaju blokada rodzicielska, dzięki której można ograniczyć zapędy młodego kierowcy. Jak to działa?
Właściciel samochodu ma możliwość zaprogramowania kluczyka, który udostępnia młodemu kierowcy. Obostrzenia jakie można wprowadzić są bardzo różne, ale wszystkie mają na celu ochłodzenie gorącej głowy, jaką często mają młodzi ludzie.
Ford Fiesta
Oczywiście największym zagrożeniem jest nadmierna prędkość, dlatego MyKey może ograniczyć prędkość maksymalną samochodu (np. do 130 km/h, do wyboru jest kilka możliwości), ponadto po przekroczeniu zadanej prędkości (np. 70 lub 90 km/h) może włączać się dźwiękowe ostrzeżenie. System blokuje również wyłącznik systemu kontroli trakcji, co oznacza, że nie da się "spalić gumy", czyli ruszyć z piskiem opon.
Ponadto dzięki MyKey można ograniczyć głośność systemu grającego oraz uzależnić jego włączenie od zapięcia pasów. Dopóki pasy nie zostaną zapięte zamiast muzyki z głośników będzie rozlegać się sygnał przypominający o konieczności ich zapięcia.
Inne ograniczenie to automatyczne wyłączenie radia po zaparkowaniu samochodu połącznie z brakiem możliwości włączenia dopóki auto nie będzie znów w ruchu.
Ford Fiesta
Do tej pory system MyKey Ford montował wyłącznie w samochodach sprzedawanych w Ameryce. Fiesta jest pierwszym modelem europejskim, który będzie mógł być wyposażony w to rozwiązanie (kolejnym będzie nowe Mondeo).
Inną ciekawą nowością na liście wyposażenia opcjonalnego Forda Fiesty jest aktywny tempomat, który będzie mógł sam uruchomić hamulce w razie zagrożenia kolizją (system będzie działał do 50 km/h).
Nowy Ford Fiesta zadebiutował w Amsterdamie na wielkiej imprezie Forda, podczas której zaprezentowano europejską strategię marki (
więcej na ten temat). Pierwsza publiczna prezentacja będzie miała miejsce na salonie paryskim pod koniec miesiąca. Wkrótce potem pierwsze poliftingowe Fiesty trafią do salonów Forda.