Chociaż obecna generacja Forda Fiesty debiutowała w 2008 roku i znajduje się już raczej u schyłku rynkowej kariery (sfotografowano już zamaskowane testowe egzemplarze następcy) producent wciąż modernizuje ten model.
Ford Fiesta
Nie ma w tym jednak nic dziwnego. Fiesta od lat należy do najchętniej kupowanych samochodów segmentu B, w samym tylko pierwszym kwartale tego roku z europejskich salonów wyjechało ponad 88 tys. egzemplarzy tego modelu, co czyni z Fiesty lidera segmentu. Zresztą, Fiesta była najchętniej kupowanym małym autem cały czas, począwszy od 2012 roku!
Ford Fiesta
Jakim zmianom poddano Fiestę? Przede wszystkim najbardziej oszczędna wersja Econetic otrzymała nowy silnik. Dotychczas stosowana 95-konna jednostka 1.6 TDCi została zastąpiona przez silnik 1.5 TDCi. Mimo tej samej mocy, nowa konstrukcja ma zużywać 0,1 l/100 mniej paliwa (3,2 l/100 km w cyklu pomiarowym), co oczywiście przekłada się na emisję spalin.
Samochód w wersji Econetic posiada w standardowym wyposażeniu system Auto-Start-Stop, system odzyskiwania energii podczas hamowania, pięciobiegową skrzynię o zmienionych przełożeniach, opony o obniżonych toczeniach oraz specjalny pakiet aerodynamiczny.
Ford Fiesta
Ponadto stylizacyjne wersje Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition, które do tej pory były dostępne wyłącznie z najmocniejszym silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM, będą oferowane również ze słabszymi silnikami: 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM oraz 95-konną jednostką TDCi.
Zmieniło się również nieco wyposażenie. Fiesta w wersji Trend otrzymała światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, zaś główne reflektory to halogenowe projektory. W aucie znajdziemy również skórzaną kierownicę oraz uchwyt hamulca ręcznego. Natomiast wersja Titanium otrzymała nowe 16-calowe felgi, chromowane wstawki na osłonie chłodnicy oraz nową tapicerkę siedzeń.
Z kolei Fiestę w wersji Sport będzie można zamówić z dachem pomalowanym innym kolorem niż reszta nadwozia.